سخنگوی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت که مرکل ممنوعیت اعلام شده توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای ورود اتباع هفت کشور اسلامی را اشتباه و ناموجه می داند.

سخنگوی صدراعظم آلمان: مرکل تصمیم ترامپ به منع ورود مهاجران را اشتباه می داند

به گزارش "قدس آنلاین"، خبرگزاری د پ آ آلمان به نقل از 'اشتفان زیبرت' سخنگوی مرکل نوشت: مرکل بر این باور است که 'حتی مبارزه لازم بر ضد تروریسم این کار را توجیه نمی کند که افراد با ملیت یا دین خاصی را مورد ظن و بدگمانی عمومی قرار دهیم. '
مرکل و ترامپ روز شنبه برای اولین بار از زمان آغاز به کار ترامپ تلفنی گفت و گو کردند. در بیانیه مشترک منتشر شده از سوی مقامات دو کشور پس از این گفت و گوی تلفنی، ذکری از موضوع پناهجویان یا منع ورود اتباع هفت کشور به آمریکا، به میان نیامد.
مرکل و ترامپ در این گفت و گو ضمن تاکید بر فصول مشترک، 'اهمیت بنیادین ناتو' و 'ضرورت مبارزه با تروریسم' را یادآور شدند.
آلمان در چند سال گذشته پذیرای بیش از یک میلیون پناهجو بخصوص از خاورمیانه بوده و ترامپ پیش‌تر سیاست مرکل درباره پذیرش پناهجویان به آلمان را 'خطایی فاجعه‌بار' خوانده بود.
به گفته اشتفان زیبرت سخنگوی مرکل، صدراعظم آلمان از ترامپ دعوت کرد در نشست کشورهای گروه ۲۰ در هامبورگ شرکت کند. این نشست در ماه ژوئیه (تیر ماه ۹۶) برگزار می‌شود. ترامپ نیز متقابلا مرکل را برای دیدار از ایالات متحده آمریکا دعوت کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.