کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق روز یکشنبه بر ضرورت «مقابله به مثل» در برابر تصمیم اخیر واشنگتن مبنی بر ممنوعیت سفر اتباع عراقی و شش کشور اسلامی دیگر به آمریکا تاکید کرد.

کمیسیون خارجی پارلمان عراق بر مقابله به مثل در برابر واشنگتن تاکید کرد

به گزارش "قدس آنلاین"، 'حنان الفتلاوی' عضو این کمیسیون در کنفرانس خبری با حضور دیگر اعضای کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق در بغداد تاکید کرد که این کمیسیون، از دولت عراق درخواست می کند که در واکنش به منع سفر اتباع برخی کشورها از جمله عراق به آمریکا، سیاست «مقابله به مثل» را در پیش بگیرد.
الفتلاوی گفت: در حالی که عراق همواره بر گسترش روابط خوب و متوازن با همه کشورهایی که از بغداد در مبارزه با تروریسم حمایت می کنند، تاکید و از هرگونه همکاری در جنگ با داعش استقبال می کند ولیکن مخالف تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در عدم اعطای روادید به اتباع دیگر کشورها از جمله عراق است.
این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که عدم اعطای روادید، اهانت به عراقی ها و اجحاف در حق ملت عراق و نقض مقررات و عرف بین المللی و حقوق بشر است.
وی اضافه کرده است که منطقی نیست که مردم عراق از سفر به آمریکا منع شوند در حالی که تنها ملت در مبارزه با تروریسم است و تبعات آن را به جان خریده و به نمایندگی از کل کشورهای جهان، در راه این جنگ، شهدا و قربانی می دهد.
عضو کمیسیون روابط خارجی در پارلمان عراق، از بغداد خواست که با این رفتار آمریکایی ها، در چارچوب های دیپلماتیک و پروتکلی، برخورد مقابله به مثل کند.
'احمد الجبوری' دیگر عضو کمیسیون در این کنفرانس خبری نیز گفت که این کمیسیون از دولت و وزارت خارجه عراق می خواهد که موضع مناسب را اتخاذ کنند به نحوی که شهروند عراقی که در خط اول درگیری با داعش است، احساس فخر و سربلندی و کرامت کند.
اقدام رییس جمهور جدید آمریکا در منع سفر اتباع هفت کشور اسلامی از جمله عراق به آمریکا موجی از اعتراض و ناخرسندی را در عراق به دنبال داشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.