برخی نمایندگان مجلس در تذکرات کتبی به رئیس جمهور خواستار اقدام عملی و فوری وی در دفاع از حقوق ایرانیان مقابل فرمان نژادپرستانه ترامپ شدند.

درخواست نمایندگان از رئیس جمهور در دفاع از حقوق ایرانیان مقابل فرمان ترامپ

به گزارش «قدس آنلاین»،  تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور امروز در نشست علنی امروز (۱۰ بهمن ماه ۹۵) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است: 

سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین در تذکری به رئیس جمهور بر ضرورت بکارگیری مدیران شایسته توانمند و بومی در ادارات کل استان قزوین و رسیدگی به شرکت جعلی پردیس بان ایرانیان و پیگیری شکایات مالباختگان و همچنین رسیدگی عاجل نسبت به پرداخت معوقات خانواده‌های شهدا و ایثارگران، تذکر به وزیر کشور ضرورت رسیدگی به عاجل به بکارگیری غیرقانونی مدیرکل امور شهری استانداری قزوین تاکید کرد.

در تذکر محمد نعیم امینی‌فر نماینده ایران‌شهر به رئیس‌جمهور نیز بر ضرورت رسیدگی فوری به وضعیت سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان تأکید شد. همچنین محسن بیگلری نماینده سقز و بانه به وزیر کشور نسبت به علت تیراندازی نیروی انتظامی در سقز و بانه به بهانه مبارزه با قاچاق که باعث داغدار شدن خانواده‌های زیادی شده است، تذکر داد.

علی‌محمد شاعری نماینده مردم بهشهر طی تذکری به وزیر کشاورزی و وزیر صنعت بر جلوگیری از کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی تاکید کرد.

امینی فر نماینده مردم ایرانشهر نیز به وزیر کشور نسبت به عدم برنامه‌ریزی جامع برای مدیریت بحران استان پهناور سیستان و بلوچستان تذکر داد.

محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز و شهاب‌الدین بی‌مقدار،   محمداسماعیل سعیدی، ‌ زهرا ساعی و احمد علیرضا بیگی به وزیر بهداشت بر ضرورت پیش‌بینی برای پذیرش اورژانس‌های در ایام تعطیلات رسمی و توسعه ظرفیت آنها تذکر دادند.

سید تقی کبیری خطاب نیز خطاب به وزیر نفت خواستار علت افزایش قیمت نفت علت افزایش نرخ گاز مصرفی در آبان ماه ۹۵ در مناطق سردسیر شد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان به وزیر صنعت، خروج از بلاتکلیفی پتروشیمی همدان پس از سالیان سال خواستار شد.

قاسم ساعدی نماینده هویزه به رئیس‌جمهور عدم اهتمام جدی نسبت به حل مشکل ریزگردها در استان خوزستان و ارائه گزارش‌های واهی و بدور از واقعیت‌ها در شبکه‌های صدا و سیما و فضای مجازی و عدم توجه به تالاب هورالعظیم شهرستان هویزه تذکر داد. عدم توجه به چالش ریزگردهای نفس‌گیر استان خوزستان که ناشی از خشکاندن تالاب‌ها و آب رودخانه‌ها و آب کشاورزی در استان از دیگر تذکرات ساعدی بود.

احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز به وزیر نفت علت حذف محاسبه پلکانی گاز مصرفی خانگی و اعلام قیمت ثابت خانگی برای همگان اعم از کم مصرف و پر مصرف که خلاف اقتصاد مقاومتی است، را خواستار شد.

جواد ساداتی‌نژاد نماینده کاشان نیز خطاب به وزیر صنعت، خواستار دلیل بالا بودن تعرفه نخ‌های ظریف مورد استفاده در فرش ماشینی شد.

حاجی نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری به رئیس‌جمهور بر ضرورت رسیدگی به جلوگیری از تخریب منطقه باستانی و گردشگری تخت سرخ بخش میمه و شاهین‌شهر تاکید کرد. فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب به وزیر نیرو تذکر داد تا پیگیر علل سهل‌انگاری نسبت به قطع برق شهرستان‌های اسلام‌آباد و دالاهو طی چند روز اخیر و جلوگیری از تکرار چنین شرایطی در منطقه باشد.

فلاحت پیشه همچنین به رئیس‌جمهور طی تذکری تأکید کرد که اقدام عملی و فوری جهت دفاع از حقوق ایرانیان برای فرمان نژادپرستانه ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای مردم ایران صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.