صدها تن از مردم قندهار در جنوب افغانستان به دنبال درگیری مرزی بین سربازان افغان و پاکستانی که در آن یک سرباز افغان کشته و ۲ تن زخمی شدند، در تظاهراتی پاکستان را عامل مشکلات این کشور دانستند.

تظاهرات افغان ها علیه پاکستان، پس از درگیری مرزی بین دو کشور

به گزراش "قدس آنلاین"، بخش پشتوی خبرگزاری جمهور افغانستان روز یکشنبه از قندهار گزارش داد که تظاهرکنندگان از شهرستان های «اسپین بولدک»، «ریگستان» و «شورآبک» که هدف حملات راکتی پاکستان قرار گرفته بود، در مزکز قندهار تجمع کرده و شعارهای ضد پاکستانی سردادند.
سربازان مرزی افغانستان روز پنجشنبه گذشته با سربازان پاکستان در شهرستان اسپین بولدک به مدت ۲ ساعت درگیر شدند که در نتیجه یک سرباز افغان کشته و ۲ تن دیگر زخمی شدند، اما تلفات سربازان پاکستانی اعلام نشد.
تاکنون علت اصلی این درگیری اعلام نشده است، اما برخی منابع افغان گفتند که شماری از اعضای گروه طالبان قصد ورود به افغانستان را داشتند که نیروهای مرزی افغان با شلیک گلوله مانع ورود آنها شدند. پس از آن اقدام سربازان پاکستانی نسبت به این اقدام سربازان مرزی افغانستان، واکنش نشان دادند و آنان را هدف حمله قرار دادند.
تظاهرکنندگان قندهار در پایان قطعنامه ای را خواندند که در آن آمده است آنان در برابر هر متجاوزی ایستادگی کرده و از کشور خود دفاع خواهند کرد.
در این قطع نامه، از سازمان ملل متحد و کشورهای عضو «سارک» خواسته شده که با رسیدگی این مساله، مانع مداخله و حملات پاکستان به افغانستان شوند.
این چندمین بار است که سربازان مرزی افغان و نیروهای پاکستانی در مرزهای شرقی و یا جنوبی افغانستان با هم درگیر می شوند. حدود سه ماه قبل نیز درگیری مرزی بین سربازان افغانستان و پاکستان در مرز تورخم در ننگرهار رخ داد که در آن، شماری از سربازان ۲ کشور ازجمله یک افسر بلندپایه ارتش پاکستان کشته شد و این مرز دست کم برای دو هفته بسته شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.