ساری- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران از نبود خریدار برای پساب های تصفیه خانه های فاضلاب خبر داد.

پساب تصفیه خانه های فاضلاب مازندران خریدار ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ذبیح الله ذاکری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه در استان های کویری این پساب ها توسط پیمانکاران خریداری و در باغات مورد استفاده کشاورزی قرار می گیرد، اظهار کرد: در صدد هستیم زمینه استفاده از پساب تصفیه خانه های فاضلاب در شرق مازندران فراهم شود.

وی تاکید کرد: مقدار اکسیژن و کربن موجود در آب خروجی تصفیه خانه های فاضلاب استان کمتر از آب رودخانه ها بوده و مناسب برای استفاده در کشاورزی است.

وی به بهره برداری از ۷ پروژه آب و فاضلاب در ایام دهه مبارک فجر در شهرهای استان اشاره کرد و افزود: برای این پروژه ها ۱۳۱میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده و با افتتاح آنها، ۲۲ هزار و ۷۵۰ خانوار بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران پروژه های قابل بهره برداری را حفر و تجهیز سه حلقه چاه، احداث خط انتقال و شبکه توزیع آب بطول ۱۹ هزار متر، انتقال خط انتقال نیرو، ارتقای آزمایشگاه ها، فاز اول تصفیه خانه بیمارستان امام علی (ع) آمل، بهسازی ۱۲ حلقه چاه و اصلاح و توسعه شبکه بطول ۷۸ هزار متر ذکر کرد.

ذاکری یادآور شد: همزمان با این ایام، عملیات اجرایی پروژه های فاضلاب مسکن مهر پلم کتی بهشهر، بهسازی ایستگاه پمپاژ شهر سیمرغ و تله متری و تله کنترل با هدف کنترل منابع تامین آب با اعتبار ۵۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال آغاز خواهد شد.

وی در پاسخ سوال دیگر قدس آنلاین، میزان هدررفت آب در شبکه های آب استان را ۲۹ درصد اعلام کرد و گفت: درصدد هستیم با اصلاح شبکه، سالانه یک درصد از  هدر رفت آب جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران در پاسخ سوال خبرنگار قدس در رابطه با آبرسانی به مجتمع ۲۸۰۰ واحدی میارکلا ساری اینگونه توضیح داد: هم اکنون حفر چاه و بخشی از خطوط انتقال نیز اجرا شده و برای آبرسانی به این مجتمع بزرگ، در حال حاضر ۳ لیتر در ثانیه آب از آب روستایی دریافت می کنیم.

ذاکری در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی بر میزان بدهی های شرکت به پیمانکاران اظهار کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال از منابع داخلی و ۳۷۰ میلیارد ریال از محل طرح های عمرانی به پیمانکاران بدهکاریم.

همچنین ۲۴۰ میلیارد ریال از مردم و دستگاه های اجرایی طلب داریم که از این میزان، ۱۴۰ میلیارد ریال را دستگاه های اجرایی بدهکارند.

وی در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین در رابطه با اجرای طرحهای فاضلاب با همکاری بانک توسعه اسلامی گفت: در جلسه ای که با کارشناسان این بانک داشتیم، مقرر شد ۲۶۵ میلیون یورو معادل یکهزار میلیارد تومان در مدت ۵ سال به ۵ شهر قائم شهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر اختصاص یابد و در سال آینده نیز اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران برخورداری مردم مازندران از طرحهای فاضلاب را ۱۰ درصد اعلام کرد و افزود: میانگین کشوری برخورداری از طرح های فاضلاب، ۴۴ درصد می باشد.

ذاکری از انتخاب ۲۰۰ حامی آب در مدارس خبر داد وگفت: از سال آینده، حامیان آب در تمام مدارس ابتدایی استان مستقر می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.