اصفهان- مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: مشکل پیش آمده میان سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی مختص به استان اصفهان نیست و راه حلی جز گفت و گو ندارد.

حل مشکل سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی راهی جز گفتگو ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اعتصام پور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان بیش از ۴۳۷۴ مرکز با دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان اصفهان قرارداد دارند.

وی تصریح کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان در بخش درمان مستقیم با ۳ بیمارستان و ۲۵ پلی کلینیک و درمانگاه، در سال جاری در مجموع ۷۸۴ تخت فعال در هر سه بیمارستان داشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه اعتبارات درمان استان اصفهان در دو بحخش مستقیم و غیر مستقیم می باشد، اظهارکرد: در سال گذشته ۳۴۳ هزار و ۸۱ پرونده بستری در استان اصفهان داشته ایم که از این تعداد ۱۹۸ هزار و ۵۲۲ عمل جراحی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: سال گذشته هزینه های درمان مستقیم استان اصفهان ۳۸۳ میلیارد تومان و مبلغ ۸۲۸ میلیون تومان در بخش درمان غیر مستقیم(اسناد پزشکی) بوده است، تصریح کرد: در سال ۹۴ به طور میانگین روزانه یک میلیارد تومان در بخش درمان مستقیم هزینه شده است.

اعتصام پور افزود: هزینه‌های سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته ۱۱۹ درصد رشد داشته است در صورتی که درآمدهای این سازمان رشد آنچنانی نداشته‌اند.

وی اضافه کرد: در ۹ماهه سال جاری نیز ۲۶۱ میلیارد تومان در بخش درمان مستقیم و مبلغ ۵۵۲ میلیارد تومان در بخش درمان غیر مستقیم هزینه شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه مشکل پیش آمده میان سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی، اضافه کرد: این سازمان با مدیران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم فکر است و هر دو سازمان از خدمتگذاران دولت تدبیر و امید هستند؛ مشکلات موجود مختص به استان اصفهان نیست و احساس می‌کنیم حل این مشکل راهی به جز گفت و گو ندارد.

وی ادامه داد: هر دو ارگان با توجه به حجم فعالیت خود، دیگر توانی برای تخریب یکدیگر ندارند و مشکلات دانشگاه علوم پزشکی ناشی از عدم پرداخت یارانه سلامت و عدم پرداخت همه بیمه‌های فعال در کشور است.

اعتصام پور با بیان اینکه بسیاری از مشکلات امروز ما در زمینه آموزشی و پژوهشی است، افزود: با همکاری دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران مرکز پژوهشکده رفاه و سلامت تامین اجتماعی راه اندازی شد که اولین گام این پژوهشکده، پژوهش در حوزه دیابت و دومین گام در زمینه بیماری های روان تنی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افتتاح مرکز آموزش و پژوهش فردوسی در جوار زاینده رود با چهار سالن اصلی از دیگر اقدامات سازمان تأمین اجتماعی است، ضمن اینکه ارتقای هتلینگ در بیمارستان‌های استان اصفهان آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.