ساری- مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس استان گفت: مردم ۵ شهر مازندران در ایام فاطمیه میزبان ۱۰ شهید گمنام خواهد بود.

مازندران در ایام فاطمیه میزبان ۱۰ شهید گمنام می شود

به گزارش قدس آنلاین، سردارعبدالله ملکی در جلسه هماهنگی مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در مازندران اظهار داشت: تعداد ۱۰ شهید گمنام سال های دفاع مقدس که به تازگی مورد تفحص قرار گرفتند در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرهای ساری، نور، آمل، بهشهر و سلمانشهر تشییع و تدفین خواهند شد.

وی با بیان اینکه شهدای گمنام روز چهارشنبه ۲۷ بهمن طی مراسم خاصی وارد استان مازندران خواهند شد، ادامه داد: مراسم شب وداع با شهدای گمنام در همین روز و بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار مازندران با اشاره به اینکه جلسات هماهنگی مراسم تشییع شهدای گمنام در شهرهای مورد نظر برگزار و برنامه های وداع و تشییع برنامه ریزی شده است، خواستار انجام تبلیغات باشکوه در این شهرها شد.

سردار ملکی با بیان اینکه شهرستان نور میزبان دو شهید گمنام از عملیات کربلای چهار منطقه ام الرصاص و عملیات خیبر است، گفت: این دو شهید بزرگوار ۲۴ و ۱۷ ساله بوده و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور خاکسپاری خواهند شد.

وی افزود: شهرستان آمل میزبان یک شهید گمنام ۱۸ ساله از عملیات کربلای چهار که در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسید، می باشد و این شهید گمنام در دانشگاه علوم قرآنی آمل به آرام می گیرد.

مدیرکل حفظ آثار مازندران با اشاره به اینکه دو شهید گمنام دیگر میهمان مردم شهرستان بهشهرهستند، یادآور شد: این دو شهید ۲۱ و ۲۷ ساله بوده و در عملیاتهای بدر شرق دجله و محرم منطقه عملیاتی شرهانی شهید شدند و قرار است در دانشگاه فناوری این شهرستان خاکسپاری شوند.

سردار ملکی با اشاره به اینکه شهرستان ساری هم میزبان دو شهید گمنام است، اضافه کرد: شهید گمنام ۱۷ ساله که قرار است در دانشگاه پردیس فرهنگیان صدیقه طاهره تدفین شود، در عملیات بدر شرق دجله به شهادت رسید و شهید دوم که قرار است در دانشگاه پردیس فرهنگیان شریعتی خاکسپاری شود، در در سن ۲۱ سالگی در شرق دجله و در عملیات بدر شهید شد.

وی یادآور شد: مراسم تشییع دو شهید گمنام شهرستان ساری ساعت ۹ صبح روز یکشنبه اول اسفند از مسجد جامع ساری به سمت میدان شهدا برگزار و سپس شهدا به محل خاکسپاری انتقال داده خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار مازندران بیان کرد: سلمانشهر نیز میزبان ۳ شهید ۱۹، ۲۲ و ۲۸ ساله خواهد بود که در مناطق عملیاتی شرهانی عملیات محرم، ام الرصاص عملیات کربلای۴ و جزیره مجنون عملیات خیبر به شهادت رسیدند.

سردار ملکی اضافه کرد: محل تدفین این سه شهید گمنام متعاقبا به اطلاع مردم شهیدپرور استان خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.