۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 498036

راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات قرار بود در دو بخش اجرایی شود که بخش اول آن در ۷ شهریور با حضور وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید و مرحله دوم آن نیز در دهه فجر امسال رونمایی می شود.

شبکه ملی اطلاعات کی کاربردی می شود؟

اختصاصی قدس آنلاین- مینا افرازه/ محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره رونمایی مرحله دوم شبکه ملی اطلاعات گفت: رونمایی از مرحله دوم شبکه ملی اطلاعات یکی از مهمترین برنامه های طراحی شده برای دهه فجر امسال است. و قرار است در دهه فجرعلاوه بر رونمایی مرحله دوم شبکه ملی، طرح های متعدد دیگری در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به بهره برداری برسد.

وی در این باره افزود: در فاز دوم شاهد اتصال ۱۰۰ درصد مشاغل به شبکه ملی اطلاعات خواهیم بود و در کنار آن کیفیت شبکه بهبود می یابد و اپلیکیشن ها و محتوای داخلی به روزرسانی شده و توسعه می یابد. تاکید مرحله دوم شبکه ملی اطلاعات بر رونق کسب و کارهای اینترنتی است.

قرار است راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در دو فاز اجرایی شود که فاز نخست آن با هدف اصلاح وضع شبکه موجود، در ۷ شهریور ماه امسال با حضور وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید. و فاز دوم مربوط به راه‌اندازی یک سیستم جدید و نو است.

گفتنی است شبکه ملی اطلاعات شبکه‌ای است که بتوان در آن همه خدمات و آنچه در فضای مجازی قابل تحقق است را در چارچوب اطلاعات، ارتباطات و اتصالات و انواع خدمات در حوزه‌های مختلف مانند اقتصادی، آموزشی، دولت و سلامت الکترونیک محقق کرد.

جالب است بدانیم، شبکه های ملی در سایر کشورهای دنیا نیز وجود دارند، گرچه دارای ساختارهای متفاوتی هستند اما به نوعی می توانند مشابه شبکه ملی اطلاعات در ایران باشند. از جمله این کشورهای می توان به آمریکا، استرالیا، کره شمالی و هند اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.