قزوین- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: روحانیت می تواند با نفوذ کلام خود گروه های مختلف جامعه را با پیامدها، تهدیدها و راهکارهای مقابله آشنا کند.

روحانیت نقش مهمی در آگاه سازی مردم در مدیریت بحران دارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علی نعمت الهی ظهر یکشنبه در همایش «مسافران تنها» که با حضور روحانیون، ائمه جمعه و جماعات با موضوع نقش روحانیون و مبلغان درحوادث غیرمترقبه که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جدی نگرفتن اهمیت مدیریت بحران باعث آسیب های زیادی می شود و به همین دلیل در بحران ها آمادگی و ایمنی خوب عمل نمی کنیم.

وی با بیان اینکه وقتی کشور ما از حوادث طبیعی و غیرمترقبه تهدید می شود، باید مهارت های لازم برای مقابله با حوادث را داشته باشیم، ادامه داد: اگر باور کنیم که حواث طبیعی همواره ما را تهدید می کند و برای کاهش آسیب های آن اقدام کنیم قادر خواهیم بود مشکلات این بخش را به حداقل برسانیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان به نقش علما و روحانیون در فرهنگ سازی و آموزش مردم اشاره کرد و گفت: با توجه به آموزه های دینی می توانیم اقدامات خوبی را برای حفظ جان انسان ها به کار گیریم و از هزینه های این موضوع کم کنیم.

وی با بیان اینکه آگاهی و اطلاع رسانی به موقع می تواند ضریب ایمنی شهرهای ما را بالابرده و به مدیریت بحران کمک کند، ادامه داد: آموزش در اقدامات پیشگیرانه مهم است و از آنجا که بسیاری از تلفات و خسارات در زمان بحران حادث می شود، باید بتوانیم این ضعف خود را جبران کنیم.

حجت الاسلام نعمت اللهی ادامه داد: روحانیت در افزایش آگاهی مردم و فرهنگ سازی می تواند نقش مهمی ایفا کند و با نفوذ کلام خود گروههای مختلف جامعه را با پیامدها، تهدیدها، راهکارهای مقابله بیشتر اشنا کرده و به کاهش خسارات کمک کند.

وی بیان کرد: مردم باید در برابر حوادث طبیعی ایمن شوند و آمادگی در برابر زلزله، سیل، آتش سوزی را داشته باشند و در این راه همه باید همت کنند.

حجت الاسلام نعمت الهی اضافه کرد: مشارکت مردم در امدادرسانی در هنگام حوادث و بلایا می تواند در سرعت بخشیدن به تسکین آلام افراد سانحه دیده موثر باشد و این کار زمانی تحقق می یابد که مردم شناخت کافی و آگاهی لازم نسبت به مسائل امدادی را داشته باشند.

وی گفت: کشور ما به لحاظ وضعیت اقلیم و زمین شناسی، همواره در معرض آسیب های ناشی از سوانح طبیعی قرار دارد و باید همواره این تهدید را جدی بگیریم و برای مصون سازی اقدام کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.