۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 498094
ساخت موزه آستان مقدس امام حسین(علیه‌السلام) در ۱۷ هزار مترمربع

الصباح - مدیر رسانه‌ای آستان مقدس حسینی با بیان اینکه فعالیت بی وقفه برای آماده سازی صحن عقیله زینب (سلام الله علیها) ادامه دارد، گفت: در این صحن پروژه‌های مختلفی تعبیه شده است که یکی از این پروژه‌ها مربوط به احداث و تکمیل موزه امام حسین(علیه‌السلام) در ۴ طبقه و با مساحتی حدود ۱۷ هزار متر مربع است.

حیدر السلامی گفت: مسؤولان آستان در نظر دارند پس از تکمیل فرایندهای آماده سازی کامل موزه، نسخه‌های خطی و آثار تاریخی اسلامی و غیراسلامی بیشتری متناسب با این مکان شریف از سراسر جهان گردآوری نمایند.

وی با اشاره به اینکه بزودی ضریح قدیمی امام حسین (علیه‌السلام) به این مجموعه منتقل می‌شود، خاطرنشان کرد: مکانی که برای نصب این ضریح در نظر گرفته شده، از بیشتر طبقات قابل رؤیت است. این ضریح که از سال ۲۰۱۳ با ضریح جدید تعویض گردیده، طی این مدت به صورت قطعات جدا از هم در اختیار موزه آستان قرار داشته است.

به گفته وی، انتظار می‌رود پس از پایان مراحل توسعه در صحن عقیله زینب (علیهاسلام)، موزه امام حسین (علیه‌السلام) در فهرست پربازدیدترین موزه‌ها قرار گیرد.

یادآور می‌شود، موزه امام حسین(علیه‌السلام) که در طبقه دوم صحن شریف حسینی قرار دارد، در سال ۲۰۰۹ تأسیس و پس از انجام فعالیت‌های حفاظتی و توسعه‌ای، در ماه شعبان سال ۲۰۱۱ به صورت رسمی افتتاح گردید.

گفتنی است، در این مجموعه هزاران اثر و شی گرانبها نگهداری می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به تار موی منتسب به پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم)، بیش از ۴۰۰ قبضه شمشیر، شمار زیادی لوستر، شمعدان و فرش و تعدادی از نسخه‌های خطی قدیمی اشاره کرد. علاوه بر این، پس از اتمام مراحل آماده سازی موزه، قرآن کریم با خط مبارک امام علی (علیه‌السلام) و همچنین کتاب‌های قدیمی در زمینه فقه، ادبیات و اندیشه اسلامی و کتاب‌های مذهبی سایر مذاهب به نمایش در خواهد آمد.

-

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.