مدیر سیاست‌گذاری کاخ سفید می‌گوید طرحی برای بررسی شماره تلفن‌ها و نوشته‌های مسافران آمریکا در شبکه‌های اجتماعی، در دست بررسی توسط تیم ترامپ است.

ترامپ به اطلاعات شخصی آمریکایی‌ها سرک می‌کشد

به گزارش قدس آنلاین، با توجه به مخالفت افکار عمومی بخشی از جامعه و برخی رسانه‌های آمریکا با فرمان اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص منع ورود شهروندان 7 کشور به آمریکا، مسئولان کاخ سفید به صرافت ایجاد اطمینان در دل مدیران اجرایی از آینده ترامپ و طرحش افتاده‌اند.

در سایه این مخالفت‌ها و اعتراضات، «استفن میلر» مدیر سیاست‌گذاری کاخ‌سفید با مقامات متعددی در وزارتخانه‌های خارجه و امنیت ملی، مرزبانی و گمرک آمریکا سخن گفته و به آنها گفته که ترامپ به ادامه اجرای فرمان خود پایبند است و «مردم هم پشتیبان رئیس‌جمهورند.»

آنطور که در گزارش سی‌ان‌ان آمده، میلر از مقامات خواسته که تحت تأثیر جریان‌سازی‌های شبکه‌های تلویزیونی که برآمده از احساسات است، قرار نگیرند.

استفن میلر همچنین گفته که کاخ سفید در حال بررسی امکان الزامی شدن دسترسی مأموران آمریکایی به صفحه‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی و شماره تلفن‌های اتباع 7 کشور مذکور در فرودگاه است.

پس از تصویب این پیشنهاد جدید در کاخ سفید، در صورت امتناع مسافر ایرانی، سومالیایی، سودانی، یمنی، سوری، عراقی و یا لیبیایی از ارائه شماره تلفن‌هایش و یا نشان دادن مطالب موجود در صفحات شخصی اش در شبکه‌های اجتماعی، شخص مزبور دیپورت خواهد شد.

سی‌ان‌ان گفته که این طرح کماکان در کاخ سفید در دست بررسی است ولی با توجه به ماهیت فرمان‌های اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا، چنین طرحی برای تصویب و اجرایی شدن، به گذشتن از مسیر طولانی قانونگذاری در کنگره ندارد و یک امضای ترامپ در پای این طرح، برای ابلاغ آن کافی است.

حکم جدید ترامپ برای منع ورود 90 روزه اتباع 7 کشور فوق، در میان آمریکایی‌ها هم نارضایتی‌هایی به بار آورده است؛ علاوه بر بخشی از رسانه‌های آمریکایی، مردم معترض هم در برخی ایالات در ورودی فرودگاه‌ها ظاهر شده‌اند و بر ضد فرمانی که باعث دستگیری شهروندان 7 کشور نامطلوب ترامپ در ترمینال‌های هوایی شده‌اند، شعار داده‌اند.

حتی در گوشه و کنار ساختار قضایی آمریکا هم صداهای مخالف شنیده شده و مثلاً دادگاهی محلی در شرق نیویورک، امروز حکم داد که نباید کسی فقط به دلیل داشتن تابعیت ایران، سومالی، سودان، یمن، سوریه، عراق و لیبی، از فرودگاه نیویورک دیپورت شود.
منبع: فارس
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.