اصفهان- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: حرم مطهرامامزاده علی بن باقر(ع)کاشان با حضور معاون دادستان کل کشور، دادستان شهرستان‌های دلیجان و کاشان و خانواده معظم شهدا غبار روبی و عطر افشانی شد.

حرم مطهرامامزاده علی بن باقر(ع)کاشان با حضور مسئولان کشوری غبارروبی شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی در این باره اظهار داشت: ضریح مضجع امامزاده علی بن باقر (ع) اردهال کاشان با حضور مسئولان کشوری و منطقه‌ای و عاشقان علی بن محمد باقر (ع) غبارروبی و عطرافشانی شد.

وی در ادامه افزود: معاون دادستان کل کشور، امام جمعه مشهد اردهال کاشان، دادستان شهرستان‌های دلیجان و کاشان، خانواده معظم شهدا و عاشقان علی بن محمد باقر (ع) از جمله مسئولان شرکت‌کننده در این مراسم بودند که در ابتدا مرقد مطهر این امامزاده عظیم الشان غبارروبی و سپس با گلاب ناب محمدی عطرافشانی کردند.

معاون دادستان کل کشور در این مراسم با بیان اینکه امامزادگان باید به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند، اظهار داشت؛ بقاع متبرکه مخصوصا امامزاده واجب التعظیم مشهد اردهال کاشان باید به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند زیرا وجود زائران متعدد می تواند در ترویج و القای فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی بسیار موثر باشد.

محمد فیروزی با تاکید برمقام والای این امامزاده، افزود: امامزاده علی بن محمد باقر(ع) فرزند بلافصل امام محمد باقر (ع) است و آن حضرت به دلیل درخواست های مکرر اهالی کاشان به این شهر قدم نهادند و این مهم نشان دهنده سابقه طولانی مذهب شیعه در خطه کاشان است و باید به آن مباهات ورزید.

وی با اشاره به شباهت شهادت علی بن باقر (ع) با امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: این امامزاده عظیم الشان همچون جد خود حضرت سیدالشهداء (ع) در مقابل ظلم و ستم ایستادگی کرد و زیر بار ظلم نرفت و مسئولان امروز ما نیز باید این رفتار را سرلوحه کار خود قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.