سکوت عمدی عرب در قبال سیاست های نژادپرستانه ترامپ تعجب آور نیست، حتی گزافه نیست اگر بگوییم برخی از سران عرب از اقدامات نژادپرستانه «ترامپ» استقبال می کنند، چرا که آنها خود چنین اعمالی را در کشورهایشان مرتکب می شوند.

سکوت شرم آور رژیم های عربی درقبال اقدامات ضد اسلامی ترامپ

به گزارش "قدس آنلاین"؛ «رأی الیوم» در مقاله ای به قلم «عبدالباری عطوان» نوشت: طی دو روز گذشته مدام با کنترل شبکه های رسمی و غیر رسمی تلویزیون در پی دریافت مواضع قوی عربی و اسلامی برای کمک به برادران خود هستیم که در فرودگاه های آمریکا و به دنبال اجرای سیاست های نژادپرستانه «ترامپ» علیه مسلمانان هفت کشور اسلامی در معرض خطر بازداشت قرار دارند.اما هیچ نتیجه ای حاصل نشد و شاید تنها واکنش در قبال این موضوع از سوی ایرانیان و «مقتدی صدر رهبر جریان صدر نشان داده شد.


ما از «سازمان همکاری اسلامی» که در حمله به یمن همکاری داشته و از عادی سازی روابط با اسرائیل استقبال کرد، انتظار داشتیم در برگزاری نشست و یا فراخوان رؤسای ارتش 41 کشور عضو «ائتلاف اسلامی» پیش قدم شده و نسبت به اهانت ها و تحقیرهای اعمال شده علیه شهروندان عرب و مسلمان واکنشی نشان دهد، اما ظاهرا انتظار پوچی است و این قوم گویی آموزش هایی از دوستان «ترامپ» و یا شاید خود او دریافت و سکوت اختیار کرده اند.

حتی بزرگان «توئیتر» و یا اکثریت قریب به اتفاق آنها به طورکلی از صحنه غایب شده اند حال آنکه میلیون ها نفر از آنها تبعیت کرده و ترجیح داده اند مورد خشم ولی نعمت خود آمریکا قرار نگرفته و نامشان در لیست سیاه آمریکا درج نشود.


نژادپرستی«ترامپ» فقط هفت کشور مذکور را که از ورود شهروندان آنها به آمریکا ممانعت می کند، مورد هدف قرار نمی دهد، بلکه او این کشورها و هرج و مرج خونین آنها را به عنوان سرپوشی برای نژادپرستی و نفرت خود از تمام مسلمانان بدون هیچ استثنائی اتخاذ کرده است.


مجادله با دولت نژادپرستی چون دولت «ترامپ» از طریق اثبات حقایق و عقل و منطق فقط نوعی وقت کشی و به مثابه مجادله با فرد احمق و نادان است.

این هفت کشور و شهروندان انها هیچ تهدید تروریستی برای آمریکا ندارند بلکه عکس این موضوع کاملا مشهود است و آنها خود همیشه یکی از قربانیان تروریسم آمریکا هستند. شهادت شصت غیر نظامی یمنی در  حمله صبح روز گذشته آمریکا تنها یک گواه عینی بر این مدعاست.


البته این سکوت عمدی عرب تعجب آور نیست، حتی گزافه نیست اگر بگوییم برخی از سران عرب از اقدامات نژادپرستانه «ترامپ» استقبال می کنند، چرا که آنها خود چنین اعمالی را در کشورهای خود با سرکوب مردم و یا اعمال مالیات های سنگین بر آنان انجام داده و یا درصدد انجام آن هستند.


ما واقعا از این موضوع دردمند هستیم که افرادی چون « جاستین ترودوا» نخست وزیر جوان کانادا از مسلمانان دفاع کرده و استقبال خود را از هر پناهنده دردمند از ظلم و ستم اعلام می کند و یا «آنجلا مرکل» صدر اعظم آلمان سیاست های نژادپرستانه علیه مهاجرین را محکوم و بر دفاع از شهروندان دو ملیتی و حقوق آنان در خاک آمریکا تأکید می کند، اما آه از نهاد ما بلند می شود که حتی یک رهبر عرب موضعی جسورانه و اخلاقی چون تصمیم «انریکه بینیا نسییتو» رئیس جمهور مکزیک اتخاذ نکرد، رئیس جمهوری که  برای اجترام به نفس خود و کرامت ملت برنامه سفر خود به آمریکا را لغو کرد و با عدم پذیرش دیوار آپارتاید، بر دفاع از حقوق شهروندان مکزیکی با تمام ابزارهای قانونی تأکید کرد.


ندبه و زاری هیچ احترامی، حتی ذره ای همدردی را جلب نخواهد کرد و «ترامپ» را به تغییر مواضع نژاد پرستانه خود که او را به کاخ سفید آورده است، وانمی دارد، بلکه این اعمال مردانه است که احترام آور و نژادپرستی ستیز است، اما دریغ از وجود چنین مردانی!

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.