ایلام- غلامرضا محمدمرادی- به دنبال بارش برف و باران های اخیر، برخی از روستاهای استان ایلام با مشکلات عدیده ای مواجه شدند و انسداد راه های روستایی، قطعی آب، برق و تلفن نیز بر گرفتاری و معضلات روستائیان بیش از پیش افزود.

برخی روستاهای ایلام همچنان از دسترس خارج است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هرچند که که با همت متولیان امر و مجموعه های راهداری، پلیس راه، شرکت های آب، برق، مخابرات و دیگر دستگاه های ذیربط؛ انبوهی از این مشکلات مرتفع گردید اما متأسفانه هنوز در برخی از روستاهای استان ایلام ارتباط تلفنی ثابت و سیار کماکان قطع است و مشترکان مورد نظر روستایی همچنان در دسترس نیستند.  

یکی از اهالی روستای امامزاده حاج بختیار در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه متأسفانه از جمعه هفته پیش، تمام ارتباطات ثابت و سیار این روستا قطع شده و هیچ شخصی به فکر رفع این مشکلات فراروی روستائیان برنیامده است، می گوید: تا کنون و از طرق مختلف برای حل این معضل، مراتب را به مسئولین ذیربط گزارش کرده ایم اما متأسفانه اقدام مثبتی صورت نگرفته است.

غلامحسین غلامی با اشاره به اینکه مردم روستا ناچار هستند که برای تماس های ضروری، مسیرهای سخت، برفی و کوهستانی را طی کنند تا به بلندای تپه های مرتفع و نقاط آنتن دهی  برسند و تماس برقرار کنند، اظهار می دارد:  زیبنده نیست که به خاطر یک بارش برف و باران عادی، ارتباط تلفنی روستاهای یک منطقه به طور کامل قطع شود.

وی با بیان اینکه خرابی و قطعی سایت ارتباطی این منطقه مسبوق به سابقه است و با هر باد و بارانی، ارتباطات به طور کامل قطع می شود، می افزاید: امیدواریم که در این خصوص چاره اندیشی لازم به عمل آید تا روستائیان بیش از این آزرده خاطر نشوند.

یکی از اهالی روستای بهارستان نیز با بیان اینکه متأسفانه سایت مخابراتی مورد نظر و روستائیان این منطقه فراموش شده اند، بیان می دارد: برخی از روستاهای مسیر حاج بختیار حتی در روزهای عادی و آفتابی نیز مشکل ارتباطی دارند و متولیان امر تا کنون برای رفع مشکل ارتباطی این روستاها هیچ  اقدام مثبتی معمول نداشته اند.

محسن نظری با اشاره به اینکه روستائیان مردمانی کم توقع و سربازان اصلی انقلاب اسلامی هستند، یادآور می شود: سزاوار نیست که در این عصر ارتباطات و به خاطر بارش عادی نزولات آسمانی؛ ارتباط اهالی چندین روستا با دنیای پیرامونی قطع شود و فریادرسی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم روستا به خاطر این قطعی ارتباط به شدت کلافه شده اند و از مسئولان امر شدیداً گلایه دارند، خاطرنشان می سازد: اگر خدایی ناخواسته، حادثه غیرمترقبه و عظیمی در استان حادث شود، مسئولان چگونه می توانند از آزمون بزرگ خدمت و خدمت رسانی به مردم روسپید و سربلند شوند!

قطع ارتباط مخابراتی

مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام نیز در گفتگو با خبر نگار ما با بیان اینکه قطعی ارتباط تلفنی ثابت و سیار در برخی نقاط شهری و روستایی استان ایلام، به دنبال بارش شدید برف و قطعی برق بوده است، می گوید: به دنبال اعلام قطعی ارتباط تلفنی در برخی نقاط، همکاران به سرعت انجام وظیفه نموده و ارتباطات برقرار شده است.

حشمت اله اسدی با اشاره به اینکه برخی سایت های مخابراتی در نقاط مرتفع و برفگیر ایجاد شده اند، اظهار می دارد: به دنبال بارش برف اخیر، راه ارتباطی برخی از این سایت ها مسدود شده و نتوانسته ایم که کار تعمیر و راه اندازی مجدد را به سرانجام برسانیم  و متأسفانه برخی نقاط همچنان با قطعی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مناطقی که در این مدت با بیشترین مدت زمان قطعی مواجه شده است، روستاهای حوزه امامزاده حاج بختیار بوده است، می افزاید: در تلاش هستیم که در سریعترین زمان ممکن، مشکل ارتباطی این روستاها را هم حل و فصل کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام با اشاره به اینکه سایت مانشت به علت بارش شدید برف دچار مشکل شده و راه ارتباطی آن نیز مسدود است، تصریح می کند: با بهره گیری از دستگاه های راه سازی و برفروب در تلاش هستیم تا ضمن بازگشایی این مسیر کوهستانی و صعب العبور، اکیپ های تعمیراتی را به محل سایت اعزام کنیم و اقدامات لازم تعمیراتی و راه اندازی مجدد سایت را در سریع ترین زمان ممکن، به عمل آورند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.