۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 498297

مشهد- زن و شوهری که با جعل اسناد و فروش املاک دیگران به چند شهروند مشهدی ۴۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند، به دام افتادند.

زوج نامرئی کلاهبردار دستگیر شدند

قدس آنلاین- مهدی کاهانی مقدم:فرمانده انتظامی خراسان رضوی در این باره گفت: چند روز قبل یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس آگاهی استان مراجعه و اعلام کرد که زمانی که قصد خرید یک ملک را داشته، طعمه کلاهبرداران حرفه‌ای شده است.

سردار امیری مقدم افزود: با توجه به اهمیت موضوع، اکیپی از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری عهده‌دار رسیدگی به شکایت این شهروند شده و در تحقیقات اولیه خود دریافتند که چند نفر دیگر نیز شکایت‌های مشابهی را مطرح کرده‌اند. به همین خاطر تمامی شاکیان به آگاهی احضار شده و با بررسی اظهارات آنان بنگاه املاکی که اقدام به خرید ملک موردنظر کرده بود، در منطقه امام هادی(ع) مشهد شناسایی شد.

وی ادامه داد: تحقیقات همچنین مشخص کرد که پس از انجام معامله در این بنگاه، هنگامی که خریداران برای انتقال سند در محضر حاضر شده‌اند، جعلی بودن اسناد و هویت فروشنده ملک که زن جوانی بود، آشکار شده ولی این زن به همراه همدستش متواری شده است.

رئیس پلیس خراسان رضوی گفت: با به دست آمدن این اطلاعات، اکیپی از کارآگاهان به محل بنگاه املاک رفتند که با تعطیلی این بنگاه مواجه شدند و اهالی محل نیز گفتند که بنگاه از مدتی قبل بسته شده و فعالیتی نداشته است. به همین جهت با هماهنگی مقام قضایی متصدی این بنگاه و نیز مسؤول دفتر اسناد رسمی مرتبط با این پرونده به پلیس آگاهی احضار شد که هر دو نفر چند روز بعد با مراجعه به آگاهی در بازجویی‌های به عمل آمده هویت مالک اصلی ملک را معرفی کردند. این فرد نیز پس از حضور در آگاهی اذعان داشت که از موضوع فروش ملک خود کاملاً بی‌اطلاع بوده است.

سردار امیری مقدم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کلاهبرداران هیچ ردی از خود به جا نگذاشته بودند، تحقیقات کارآگاهان به صورت ویژه پیرامون شناسایی افراد مراجعه کننده به بنگاه املاک و دفتر اسناد رسمی مرتبط با این پرونده، متمرکز شد که در نتیجه این تلاش‌ها مرد ۴۱ ساله‌ای به نام هادی به عنوان مظنون شناسایی و در بلوار توس دستگیر شد.

وی پس از  انتقال به پلیس آگاهی، در بازجویی‌ها مطالبی عنوان کرد که با توجه به اظهارات متصدی بنگاه و مسؤول دفتر اسناد رسمی، سرنخ شناسایی متهمان اصلی پرونده شد و اندک زمانی بعد با پیگیریهای اطلاعاتی، استعلام از سامانه‌های پلیسی و تحقیقات میدانی، جاعلان اسناد به نامهای هادی (۴۴ ساله) و همسرش شهربانو (۳۹ ساله) شناسایی و در مخفیگاهشان در بلوار الهیه مشهد به دام افتادند.

سردار امیری مقدم گفت: در بازرسی از مخفیگاه این زن و شوهر جاعل، تعداد زیادی از انواع مهرهای ادارات و سازمانهای مختلف، چند عدد مهر پرس ثبت اسناد به همراه تعداد زیادی دفترچه جعلی مالکیت زمین و ملک کشف شد.

وی با اعلام اینکه این زن و شوهر کلاهبردار در بازجویی‌های به عمل آمده به طور صریح بزه انتسابی را به گردن گرفته‌اند، افزود: در این خصوص سه مالباخته دیگر نیز شناسایی شدند که در بررسی‌های انجام شده ارزش کلاهبرداری‌های صورت گرفته چهار میلیارد ریال برآورد شده است که تحقیقات بیشتر در این باره همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.