۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 498302

زن جوان باورش نمی‌شد دختری که مدت‌ها با او دوست بوده و راز دل می‌کرده و همه اسرار زندگی‌اش را برای او افشا کرده، اکنون از او طلب باج خواهی می‌کند تا تصاویری که به رسم یادگاری و دوستی ارسال کرده است در فضای مجازی منتشر نشود.

کلاهبرداری 160 میلیونی در فضای مجازی

قدس آنلاین - پسر جوانی که توانسته بود با ترفندهای عجیب و غریب در فضای مجازی تنی چند از شهروندان تربت جامی را فریب داده و از هر کس به نوعی کلاهبرداری کند، سرانجام بازداشت شد.

* ترفندهای عجیب

زن جوان باورش نمی‌شد دختری که مدت‌ها با او دوست بوده و راز دل می‌کرده و همه اسرار زندگی‌اش را برای او افشا کرده، اکنون از او طلب باج خواهی می‌کند تا تصاویری که به رسم یادگاری و دوستی ارسال کرده است در فضای مجازی منتشر نشود.

مرد میانسال هم شاکی بود، او مدت‌ها بود با دختری جوان در فضای مجازی آشنا شده بود و با او به گفت وگو می‌پرداخت. ارتباط آن‌ها پس از مدتی تبدیل به رابطه عاطفی شده بود و دختر جوان نسبت به مرد میانسال که دارای همسر و فرزند بود ابراز عشق می‌کرد، مرد میانسال هم به این ابراز تمایل پاسخ داد تا ارتباط آن‌ها شکل دیگری بگیرد. زن جوان اما یک روز درخواست مبلغی به عنوان قرض از مرد میانسال کرد و شماره کارتی را اعلام کرد، شماره کارت مربوط به یک زن بود. پس مرد میانسال پول را به حساب واریز کرد. او در این رویا بود که با این کار دل دختر جوان را به دست آورده است، اما دختر جوان پس از اینکه مرد درخواست طلبش را می‌کند وارد فاز دیگری شده و تهدید می‌کند موضوع را به همسر و فرزندان مرد اطلاع می‌دهد.

* شکایات واصله

از این دست شکایات هر روز در پرونده‌های پلیس فتا مشاهده می‌شود، پرونده‌هایی که منشأ آن‌ها فضای مجازی و موضوع آن‌ها کلاهبرداری است، حالا اما موضوع کاربری است که توانسته از چند شهروند 160 میلیون ریال کلاهبرداری کند، شهروندانی که برخی شاکی شده و برخی برای حفظ آبرو تن به این باج خواهی داده‌اند.

مأموران پلیس فتا تربت جام به محض اطلاع از اینکه فردی در فضای مجازی اقدام به پهن کردن دام برای جلب طعمه می‌کند، موضوع را در دستور کار قرار دادند. آن‌ها پس از بررسی‌های تخصصی و فنی به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد این فرد ضمن ایجاد ارتباط با شهروندان و برقراری رابطه عاطفی زمینه را برای سوءاستفاده‌های اخلاقی و کلاهبرداری از شهروندان مهیا می‌کند تا در فرصت مناسب اقدامات مجرمانه خود را عملی کند.

سرهنگ محمد یزدانی فرمانده انتظامی تربت جام در تشریح این خبر به خط قرمز می‌گوید: با کسب اطلاعات لازم درخصوص این متهم موضوع در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات گسترده پلیسی در فضای مجازی برای شناسایی و ردیابی متهم آغاز شد.

به گفته این مقام انتظامی پس از ردزنی و شناسایی و هماهنگی‌های قضایی، متهم که جوان 18 ساله به نام منصور است دستگیر و روانه کلانتری شد.

* اعترافات متهم

منصور 18 ساله که گمان نمی‌کرد دستش برای مأموران پلیس رو شده باشد و این چنین

گرفتار مردان قانون شده باشد در بدو امر برای انکار تمام ماجرا تلاش می‌کرد، اما هنگامی که در برابر ادله و مستندات پلیس قرار گرفت لب به اعتراف گشود.

این متهم گفت: مدتی بود که در شبکه‌های مجازی با انتخاب یک نام و عکس پروفایل زنانه مشغول به فعالیت بودم، در این مدت اقدام به ارسال پیام‌های دوستانه و ایجاد ارتباط عاطفی بویژه برای نوجوانان و جوانان می‌کردم. آن‌ها که از واقعیت امر اطلاع نداشتند گمان می‌کردند که با یک دختر یا زن آشنا شده و خیلی زود جذب این دام می‌شدند، سپس زمانی که احساس می‌کردم طعمه به طور کامل در تور اسیر شده است، آن‌ها را اغفال کرده و مورد سوءاستفاده قرار می‌دادم.

منصور 18 ساله در ادامه تصریح کرد: برای اینکه کسی شک نکند از حساب بانکی مادرم استفاده می‌کردم تا هنگام واریز پول با نام یک زن روبه رو شوند.

اما تحقیقات پلیس درباره اتهامات وارده به این متهم جوان ادامه داشت، این تحقیقات نشان می‌داد که منصور از اطلاعات بانکی مادرش برای کلاهبرداری‌هایش استفاده کرده و طعمه‌هایی که مورد تهدید و اخاذی قرار می‌گرفتند طی دو ماه اخیر 160 میلیون ریال به این حساب بانکی پول واریز کرده‌اند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.