تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری اختتامیه جشنواره مطبوعات در بیست و نهم بهمن ماه، در تبریز خبر داد.

اختتامیه جشنواره مطبوعات آذربایجان شرقی ۲۹ بهمن برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، محمد محمدپور  ظهر دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و هنر بالغ بر ۱۲۱۰ برنامه در این دهه در حوزه‌های مختلف اجرا خواهد شد، توضیح داد: برپایی محافل تجلیل از قاریان قرآنی، برگزاری مسابقات فرهنگی کتابخوانی، مقاله، انشاء روزنانه دیواری، داستان و شعر در موضوعات مختلف، برگزاری مسابقات هنری عکس، پوستر و کاریکاتور، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در سطح استان، برگزاری جشنواره‌های فیلم فجر و عمار و اجرای جنگ‌های شادی و جشن انقلاب از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دهه فجر است.

وی اضافه کرد: در این این ایام محافل ادبی برگزار و گروه‌های هنری تئاتر خیابانی اجرا خواهند کرد، همچنین در کنار تجلیل از مفاخر و دیدار با خانواده شهدا، نشست‌های سبک زندگی حجاب و عفاف نیز برگزار می‌شود.

این مقام مسئول از  تشکیل کارگاه شعر، قصه و داستان خبر داد و بیان داشت: به مناسبت دهه فجر نشست‌های گفتمانی در حوزه انقلاب و امام شناسی برگزار و کتابخانه‌های عمومی و کانون مساجد افتتاح خواهد شد، همچنین در این ایام آحاد مردم می‌توانند در کتابخانه‌های عمومی به صورت رایگان عضو شوند.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی میزبان جشنواره‌ی فیلم فجر است، تشریح کرد:  ۲۴ فیلم در دو سینمای ناجی و فلسطین اکران می‌شود و خرید بلیت به صورت اینترنتی هزینه ۸ هزار تومانی و به صورت حضوری هزینه ۱۰ هزار تومانی را درپی دارد.

محمدپور با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره مطبوعات در بیست و نهم بهمن ماه، ابراز داشت: سومین جشنواره مطبوعات خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری با استقبال اصحاب رسانه مواجه شد و در مجموع بالغ بر ۱۲۵۰ اثر مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: وضعیت مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری به صورت نسبی برای ما مشخص شد و در برنامه‌های اختتامیه به لحاظ کیفی آثار در سطح استانی دیده خواهد شد، امیدواریم در سال‌های بعد این جشنواره جهت ارتقاء رسانه های استان امتداد یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخشی از سخنان خود گفت: مشارکت اقلیت‌های مذهبی در مناسبت‌های همچون دهه‌ی فجر برنامه‌هایی توسط شورای خلیف‌گری آذربایجان در نظر گرفته شده است؛ ناقوس کلیساها در ۱۲ بهمن به صدا در خواهد آمد و زنگ انقلاب در مدارس ارامنه نواخته خواهدشد همچنین خانواده‌ی شهدای ارامنه مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: در روز ۱۷ بهمن در کلیسای سرکیس مقدس ویژه برنامه‌ای برای دهه‌ی فجر برگزار خواهد شد.

وی افزود: در دهه‌فجر چهاردهم بهمن شاهد اختتامیه‌ی گسترده ترین جشنواره استانی فرهنگی و هنری احیای دریاچه ارومیه خواهیم بود؛ این جشنواره در بخش‌های مختلف برگزار شد و در مجموع ۱۸۳۰ اثر به جشنواره واصل و رتبه‌های برتر هر بخش انتخاب شد که در نهایت ۲۵۳ اثر در نمایشگاه‌ها در معرض عموم قرار خواهد گرفت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.