مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به تفاوت معنی فرد سیاسی بودن با سیاستمدار بودن گفت: سیاست زده و سیاسی شدن خوب نیست اما طلبه سیاستمدار می‌شود و مسئولیت سیاسی را قبول می‌کند بنابراین یادمان نرود که برای بازار کار طلبگی از موقعیت‌های سیاسی نظیر انتخابات استفاده کنیم.

ائمه جماعات در فضای دانشگاهی آخوند آکادمیک باشند/طلبه ها از موقعیت های سیاسی مانند انتخابات استفاده کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر دوشنبه در دیدار با ائمه جماعات و مسئولان دانشگاه‌های پیام نور کل کشور در محل حسینیه دفتر امام جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: مهم این است از این بازار به‌وجود آمده در توسعه ارزش‌های دینی استفاده کنیم و براساس اصول و معیاری که به آن قائل هستیم گام برداریم.

وی ادامه داد: طلبه سیاست را در راستای اصول خودش پیش می‌برد و بهترین سعادت و خوشبختی این است که از موقعیت‌های برای توسعه طلبگی خود استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در عرصه سیاست از هیچ چیز و هیچ کس نترسید برای یک طلبه هیچ چیز بدتر از ترس نیست.

وی با بیان اینکه شما ائمه جماعات دانشگاه سربازاران پر محتوا و پرمایه در عرصه‌های خطرناک آکادمیک هستید گفت: پیش از انقلاب رابطه‌ای بین دانشگاه و حوزه نبود و رضا خان دانشگاه را به عنوان رقیب حوزه تاسیس کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه جوهره طلبه دو سرمایه است، تصریح کرد: سرمایه نخست طلبه اخلاص است سرمایه دوم طلبه این است که به جز خدا و امام زمان(عج) هیچ کسی را نبیند.

وی گفت: در سال ۷۶ دولت اصلاحات در این کشور سرکار آمد به من گفتند «آکادمیک‌ترین آخوند هستی چرا که نه تنها در دانشگاه فعالیت کردی بلکه دانشگاه تاسیس کردی اما با موضع‌گیری سیاسی شخصیت آکادمیک خودت را بین بردی» که بنده گفتم «من نوکر در خانه اربابم»، نوکری یک روز اقتضا می‌کند دانشگاه بسازیم یک روز اقتضا می‌کند در برابر جریانات سیاسی سینه چاک کرده و بایستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر در فضای دانشگاه فراموش کنید طلبه هستید ذلیل‌ترین انسان‌ها هستید، گفت: فضای دانشگاه مرا نگرفت بلکه فضا تحت تاثیر منِ طلبه قرار گرفت.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: بنابراین در هیچ موقعیتی نوکری خود را فراموش نکنیم و ژست و چهره زندگی خود را عوض نکنیم. ژست طلبگی نباید تغییر کند و فضاها ما را نگیرد.

وی با بیان اینکه نباید تحت تاثیر فضای دانشگاه و در کنار اساتید بودن به عنوان آخوند آکادمیک قرار بگیریم، گفت: ما در همه حال طلبه هستیم و شما در روحیه استاد و دانشجو اثر می‌گذارید و اگر ما طلبه‌ها نتوانیم دانشگاه را مدیریت دینی کنیم رسالت خود را در این انقلاب انجام نداده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.