نماینده‌ی پارلمان عراق، در اعتراض به فرمان نژادپرستانه‌ی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، فراخوانی سفیر و بازنگری در تمام توافقنامه های دوجانبه و لغو تعاملات تجاری و نفتی با این کشور را خواستار شد.

نماینده‌ عراقی: سفیر آمریکا را احضار کنید

به گزارش "قدس آنلاین"، "زینب عارف البصری"، روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دولت عراق، باید سفیر آمریکا را احضار کند و یادداشتی در اعتراض به فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره‌ی ممنوعیت ورود عراقی ها به آمریکا به این سفیر تحویل دهد.

البصری سپس ضمن تاکید بر مسئولیت آمریکا در قبال حفظ سلامت و امنیت اتباع عراق در خاک آمریکا، معامله به مثل با اتباع این کشور را خواستار شد و نوشت: باید از ورود آمریکایی ها به خاک عراق جلوگیری شود و در همه توافقنامه های امضا شده میان دولت عراق و آمریکا، بازنگری صورت گیرد.

این نماینده‌ی پارلمان سپس به دولت عراق نهیب زد که "از ایفای نقش تماشاچی دست بکشد، چرا که کشورهای سلطه جو، مردم کشور ما را سطح پایین تر از دیگر ملت ها در نظر گرفته است".

دونالد ترامپ، با امضای فرمانی، ورود شهروندان هفت کشور عراق، ایران، سوریه، سودان، لیبی، سومالی و یمن به آمریکا را ممنوع کرد و به اتباع این کشورها، ۹۰ روز مهلت برای ترک خاک آمریکا مهلت داد.

منبع: افکار نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.