ساری- رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران از دولت خواست در پرداخت خسارت به باغداران مازندرانی همچون حادثه پلاسکو، جهادی عمل کند و مصوبات اخیر را اجرایی تا شرمنده باغداران نشویم.

دولت برای باغداران خسارت دیده مانند حادثه پلاسکو عمل کند

دلاور حیدرپور بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه ۳۵ درصد محصول باغات مرکبات استان شامل ۴۵۰ هزارتن سالم می باشد، اظهار کرد: بحران برف به ۳۰ درصد باغات خسارت سنگین وارد و محصول ۳۵ درصد دیگراز باغات را تحت تاثیر قرار داد و موجب کم آبی میوه و کاهش قابلیت ماندگاری آن شد.

وی گردش مالی مرکبات در اقتصاد مازندران را ۳ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: متاسفانه برف، ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت به باغات مرکبات استان وارد کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران یادآور شد: دولت مصوب کرد ۳۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۰ درصد در اختیار کشاورزان قرار دهد.

حیدرپور با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی استان و کشور نتواستند روزانه یکهزار تن مرکبات را تحویل بگیرند، گفت: روزانه، تنها ۴۰۰ تن مرکبات تحویل کارخانه های کنستانتره گردید.

وی اضافه کرد: در راستای جبران بخشی از خسارت کشاورزان، ۱۳۰ هزار تن محصول از رده خارج باغداران را کیلویی ۳۵۰ تومان خریداری کردیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در رابطه با چگونگی ساماندهی پسماند های کشاورزی خاطرنشان کرد: در کشاورزی تاکنون پسماند با این حجم وسیع نداشته ایم و این میزان مرکبات دوریز برای اولین بار اتفاق افتاده است.

حیدرپور با بیان اینکه ساماندهی پسماند های حوزه کشاورزی بیشتر مربوط به پسماند سموم می باشد، افزود: شرکتی از خراسان رضوی با مرجعه به کارخانه های تولید کنستانتره، خواستار تحویل مرکبات آبگیری شده برای تولید خوراک دام شد.

وی از افتتاح ۴۳ پروژه با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: ۹۹ روستا و ۲۹۹۴ خانوار روستایی از این طرح ها بهره مند می شوند.

وی در رابطه با پرسش دیگر قدس آنلاین در رابطه با ضرورت سفر رئیس سازمان جهادکشاورزی به هنگام بحران برف به استان مارکه ایتالیا و دستاوردهای این سفر گفت: این سفر از قبل برنامه ریزی شده بود و براساس بازدیدی که هئیت اقتصادی مارکه از مازندران داشت، باید این سفر انجام می شد.

همچنین در این سفر مقدمات خرید تکنولوژی تولید بذر هیبریدی و تکنولوژی بسته بندی و فراوری سبزی و صیفی جات فراهم شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران از وجود ۲۳ گشت اراضی باغی در استان خبر داد و افزود: در این رابطه ۱۲۲۲ تخلف ساخت و ساز در اراضی باغی و زراعی به مراجع قضایی معرفی و ۱۳۶۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز متوقف و باغ به حالت اولیه بازگشت.

حیدرپور در رابطه با خرید آب تصفیه خانه های فاضلاب برای استفاده کشاورزی گفت: آب منطقه ای متولی توزیع آب بوده و از این آب می توان برای کشاورزی استفاه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.