کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به طرح ضد اسلامی رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که تمایز قائل شدن میان اتباع کشورهای مختلف، با قوانین حقوق بشر تعارض دارد.

سازمان ملل طرح ضداسلامی «ترامپ» را معارض با قوانین حقوق بشر دانست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روسیا الیوم، سازمان ملل به طرح «ترامپ» در زمینه جلوگیری از ورود مسلمانان به این کشور  واکنش نشان داد.

در همین راستا، «زید رعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد: تمایز قائل شدن میان اتباع کشورهای مختلف، با قوانین حقوق بشر تعارض دارد و موجب خواهد شد برخی امکانات قابل استفاده در مبارزه با تروریسم از بین رود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه (۲۷ ژانویه/۸ بهمن) فرمانی را امضا کرد که طبق آن صدور ویزا برای شهروندان هفت کشور ایران، عراق، یمن، لیبی، سومالی، سودان و سوریه موقتا متوقف می‌شود.

دولت آمریکا مدعی شد که این اقدام گامی در جهت محافظت از کشور در برابر حمله‌های تروریستی است و مقامات آمریکا باید فرصت یابند که سیستم تازه‌ای برای کنترل مسافران به آمریکا ایجاد کنند.

فرمان ترامپ در میان مسافرانی که از خاورمیانه و شمال آفریقا عازم ایالات متحده آمریکا بودند، آشفتگی و سراسیمگی زیادی بوجود آورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.