بخاطر تمام دغدغه‌هایی که در زندگی داشت اقدام به نصب تلگرام برای ارتباط با دوستان و فامیل کرده بود، این درحالی بود که شناخت کافی از کارکرد و رازهای این نرم افزار نداشت و در نهایت پای یک پرستار را به پلیس فتا باز کرد.

ماجرای درخواست نیمه شب خانم پرستار در تلگرام به دادسرا ختم شد

قدس آنلاین- بهاره بختیاری:

از نیمه شب گذشته بود، نیم ساعتی از آخرین زمانی که به سراغ بیماران بخش رفته بود می‌گذشت که خواهرشوهرش هراسان به او زنگ زد و از او پرسید،اتفاقی افتاده است؟

او نمی‌داند در آن لحظه چه جوابی به خواهر شوهرش بدهد، با خودش می‌گوید، حوصله ندارد و به تماسش پاسخ نمی‌دهد، دلش طاقت نمی‌آورد و از تلفن ثابت با خواهرشوهرش تماس می‌گیرد.

به محض برقراری تماس خواهر شوهرش می‌گوید: پولی که لازم داشتی به شماره حسابی که ارسال کرده بودی واریز کردم، اما اگر این موضوع را قبلش به برادرم می‌گفتی بهتر بود، چون خودت آقایان را بهتر از من می‌شناسی، اون هم برادر من را، اما ناراحت نشو خودم قبل از اینکه به تو بگویم زمان واریز پول با او تماس گرفتم، اما چون کامل در جریان نبود خواستم این موضوع را از زبان خودت بشنوم، بالاخره چند سالی است در خانواده ما هستی، ما که با هم این حرف‌ها را نداریم.

باور صحبت‌های خواهر شوهر در آن موقع شب برای خانم پرستار سخت بود، آن شب تا خود صبح باخودش کلنجار می‌رفت تا بفهمد موضوع واریز پول چیست.

شیفت کاری‌اش تمام می‌شود، خودش را سریع‌تر از روزهای قبل به خانه می‌رساند، می‌بیند برادرش هم پیامک داد و پرسیده چه مشکلی برایت پیش آمده که دیشب درخواست پول کردی؟ من فکر کردم برای شهرام مشکلی پیش آمده، پولی را که لازم داشتی به شماره حسابی که داده بودی ریختم، لازم نیست تا آخر ماه برگردونی، چون حالا حالا به آن مبلغ نیاز ندارم.

خانم پرستار این بار دیگر نمی‌توانست باور کند که او هم دارد یک شوخی زشت را ادامه می‌دهد.

اما به محض ورود به خانه با چهره عصبانی همسرش رو به رو می‌شود، می‌خواهد به او فرصت بدهد تا داستان را کامل برایش تعریف کند، اما انگاری صحبت‌هایش بعد از زندگی چندین ساله همسرش را قانع نمی‌کند. نگران است نمی‌داند آبروی ریخته شده‌اش را چگونه جمع کند، پیش برادرش می‌رود و داستان برای او تعریف می‌کند، برادرش از او می‌خواهد به پلیس فتا برود تا عامل این افتضاح خانوادگی را شناسایی کنند.

خانم پرستار پس ازشکایت راهی پلیس فتا می‌شود و در مقابل افسران این اداره سیر تا پیاز ماجرا را تعریف می‌کند. مأموران پس از بررسی تخصصی و فنی عامل هک تلگرام خانم پرستار راشناسایی و به مرکز پلیس فتا احضار کردند.

مردی بود که هیچ نسبتی با خانم پرستار نداشت و زیر بارهم نمی‌رفت اما در مقابل ادله ومستندات لب به سخن گشود و اعتراف کرد و متهم گفت که شب هنگام برای عیادت بیماری به بیمارستان رفته بودم که متوجه شدم خانم پرستار موبایلش را روی پیشخوان گذاشته است، شماره او را برای پرسیدن حال بیمارم دریافت کرده بودم اما ناگهان فکری شیطانی به ذهنم خطور کرد وبا سرعت اقدام به ساخت یک اکانت تلگرام با شماره خانم پرستار کردم .

به محض اینکه پیامک شماره کاربری آمد بدون دست زدن به موبایل و فقط با رویت شماره روی صفحه پیامک‌ها وارد اکانت خانم پرستار شدم و سپس هم شماره کارت عابر بانکی را برای مخاطبانش ارسال و درخواست واریز فوری پول کردم .اما گمان نمی‌کردم به این زودی شناسایی و دستگیر شوم.

در ادامه به سراغ مهدی حقدادی قاضی ویژه جرایم رایانه‌ای می‌رویم. او به شهروندان توصیه می‌کند: همیشه توجه داشته باشید، گوشی تلفن همراه خودتان را در اختیار هیچ شخصی حتی برای مدت کوتاه قرار ندهید. به هیج وجه کد امنیتی که برای شما از طریق تلگرام یا سایر پیام رسانه‌ای ارسال می‌شود را برای دیگران ارسال نکنید، کد دو مرحله‌ای تلگرام را از طریق قسمت تنظیمات تلگرام فعال کنید که حتی اگر فردی کد تلگرامی شما را به دست بیاورد باز با مانعی تحت عنوان کد یا رمز دوم مواجه شود، حتی اگر نزدیک ترین دوستانتان و اقوامتان پیامی از تلگرام خود ارسال و تقاضای واریز وجه کردند حتماً باخود شخص تماس تلفنی برقرارکنید و به پیام اکتفا نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.