شهرکرد- رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گفت: ۱۴واحد صنعتی با اشتغال ۱۲۰ نفر و سرمایه اولیه ۲۱ میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر افتتاح می شوند.

۱۴واحد صنعتی در ایام الله دهه فجر افتتاح می شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید نعیم امامی بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان گفت: صنعت تعطیل چهارمحال و بختیاری با انگیزه مسئولین این عرصه و بدون وام های کلان و تسهیلات ویژه در حال احیا شدن است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت یکی از مهم ترین مشکلات استان چهارمحال و بختیاری را برکناری مدیران عنوان کرد و افزود: متأسفانه در این استان با به راه انداختن جریانات سیاسی مدیران کارآمد را بعد از مدت کمی از انتصابشان برکنار می کنند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۱۰۵ جلسه تشکیل و ۱۱۲۰ پرونده بررسی و ۱۲۱۹ مصوبه تعیین و حدود ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه جدید در حوزه صنعت، معدن و تجارت به استان تزریق شده است.

امامی اظهار کرد: این تعداد مصوبه مربوط به ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح استان می باشد که ۳۴۳ مورد آن اجرائی و ۸۷۶ مورد در دست اجرا می باشند.

وی با بیان اینکه ۱۰ واحد تولیدی بدون پرداخت تسهیلات با تصمیمات و مصوبه های ستاد تسهیل راه اندازی شده اند تأکید کرد: ۴۳۳ طرح صنعتی، کشاورزی و گردشگری برای رفع مشکلاتشان از محل ستاد تسهیل به ستاد اقتصاد مقاومتی معرفی شده اند.

وی در ادامه گفت: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون از محل ستاد اقتصاد مقاومتی به حدود هزار و ۹۰۰ طرح و واحد تولیدی تسهیلات به ارزش ۲۶۹ میلیارد تومان پرداخت شده است.

امامی افزود: در حوزه سرمایه ثابت با پرداخت ۱۳ میلیارد تومان وام به ۱۷ واحد تولیدی حدود ۱۰۱ میلیارد تومان تثبیت سرمایه شده است و در حوزه سرمایه درگردش با پرداخت ۱۳۴ میلیارد تومان به ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی حدود ۲۰۳ میلیارد تومان تثبیت سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به اشتغال ۴ هزار و ۳۱ نفر در استان با راه اندازی واحد های صنعتی و تجاری استان در امسال تصریح کرد: در استان چهارمحال و بختیاری حدود ۴۱ هزار فرد بیکار زندگی می کنند و باید برای این تعداد همه مسئولان چاره اندیشی کنند.

وی در خصوص صادرات محصولات تولیدی و صنعتی استان گفت: در این استان صادرات رشد ۱۷/۶ درصدی و در نه ماهه اول سال ۷۵ میلیون دلار صادرات و ۵۴ میلیون دلار واردات داشته است.

امامی شرکت های بازاریابی شبکه ای را مجاز دانست و افزود: همه شرکت های مستقر در استان مجاز و تحت کنترل و نظارت سازمان فعالیت می کنند و تاکنون فقط یک شرکت غیرمجاز در استان تعطیل شده است.

وی در خصوص تعدیل نیروی شرکت برفاب گفت: این شرکت با دارا بودن ۱۵۰۰ نفر نیرو در چند ماه گذشته حدود ۱۷۰ نفر از نیروهای خود را تعدیل کرده و علت آن بهره وری پایین و درآمد کم بوده است.

امامی اظهار کرد: در دهه فجر نمایشگاهی تحت عنوان معرفی و فروش برند محصولات تولید شده در استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی و تورهای بازدید از واحد های تولیدی و صنعتی استان برگزار می شود.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان در پایان خاطرنشان کرد: ۱۴ واحد صنعتی با اشتغال ۱۲۰ نفر و سرمایه اولیه ۲۱ میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر افتتاح می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.