۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
کد خبر: 498500

این که چگونه باید ورزش و تغذیه را درست برنامه‌ریزی کنیم تا ورزش اثر گذار باشد یکی از چالش‌های ورزشکاران است. وعده‌ةای غذایی ورزشکاران باید در زمان درستی در روز خورده شوند و در عین حال باید مواد غذایی لازم به بدن آنها برسد.

ورزشکاران چگونه غذا بخورند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الف، ورزش برای سلامت جسم و ذهن مفید است. بر خلاف تصور بسیاری از افراد ورزش کمتر از آن چه که فکر می‌کنیم کالی می‌سوزاند. برای مثال هر مایل که راه می رویم ۱۰۰ کالری می سوزانیم، اما با خوردن یک وعده غذایی معمولی حدود ۲۵۰ کالری دریافت می‌کنیم.

با کمک توصیه‌های زیر می توانید انرژی مورد نیاز بدن را تامین کنید و در ‌عین ‌حال تاثیر کالری سوزی ورزشی را خراب نکنید.

ورزش صبحگاهی:

ورزش سبک در طول صبح مانند پیاده روی، دوچرخه‌سواری ، یوگا و ... انرژی کمی نیاز دارد. می توانید برای انجام این ورزش و تامین انرژی لازم آن، آب بنوشید و یک مقدار نان یا یک گرانولای کوچک که ۱۰۰ کالری دارد، بخورید. بعد از ورزش یک صبحانه مغذی بعد از ورزش بخورید که کربروهیدرات و پروتئین بدن شما را تامین کند. برای مثال می توانید تخم مرغ آب پز، نان کامل ، آب میوه و شیر کم چرب بخورید.

ورزش در بعد از ظهر:

اگر بعد از کار ورزش می کنید. ناهار خود را سه تا چهار ساعت قبل از ورزش بخورید. می توانید مرغ گریل شده، پنیر، سوپ، سیب زمینی گوشت و بوقلمون بخورید.

ناهار مناسب می‌تواند کالری مورد نیاز شما برای ورزش را تامین کند. ۱۵ تا ۳۰ ‌دقیقه قبل از ورزش موز، پرتقال ، انگور و آب بخورید تا کمی انرژی شما افزایش یابد. اگر بیش از یک ساعت ورزش می کنید نوشیدنی ورزش مصرف کنید. اگر در هوای گرم ورزش می کنید بیشتر آب بنوشید و هر ۱۰ تا ۲۰ ‌دقیقه آب مصرف کنید.

تامین انرژی بدن:

بعد از ورزش آب بدن را تامین کند. اگر قصد دارید چند ساعت بعد از ورزش شام بخورید ، نیازی نیست که میان وعده بخورید. اگر فاصله بین ورزش و شام زیاد است شیر کاکائوی کم چرب بخورید.

سعی کنید صبحانه را از دست ندهید و در وعده‌های غذایی به اندازه کافی مواد لازم را دریافت کنید. اگر این کار را انجام دهید، احساس گرسنگی خواهید کرد. بعد از ورزش غذای خیلی سنگینی نخورید ، زیرا این کار تلاش شما در طول ورزش را به هدر می‌دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.