۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
کد خبر: 498501

اولین روز از سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر با حواشی‌هایی روبه‌رو بود؛ از ۵۰ دقیقه تاخیر در اکران فیلم تا خنده تماشاگران به فیلمی که موضوعی جدی دارد.

حواشی دومین روز از جشنواره فیلم فجر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، اولین روز از سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر روز گذشته (یکشنبه 10 بهمن‌ماه) با حواشی بسیاری آغاز شد، به طوری که سالن مرکز همایش‌های برج میلاد که اتفاقاً کاخ جشنواره فیلم فجر نیز هست،‌ در زمان اکران مستند «آبی کمرنگ» نسبتاً خالی بود و تماشاچیان آن اندک بودند. با این حال نمایش این مستند بسیار تاثیرگذار بود.
اما می‌توان ادامه این روز را در چند بخش بررسی کرد.
اول، نمایش فیلم سینمایی «خانه دیگری» اولین ساخته بهنوش صادقی که با 50 دقیقه تاخیر به روی  پرده نمایش رفت و کارگردان این فیلم دلیل این تاخیر را مشکل صدای این فیلم دانست. مشکلی که در نهایت هم حل نشد و فیلم با  مشکل صدا به نمایش در آمد. صادقی که از موضوع به شدت ناراحت بود در نشست خبری این فیلم از همگان عذرخواهی کرد و گفت که حدود 50 درصد از کیفیت صدای فیلمش از بین رفته است. در نهایت این فیلم خانوادگی نیز نمایش خود را در کاخ جشنواره فیلم فجر پشت سر گذاشت؛  خانوادگی از آن  بابت که مهنوش صادقی که خواهر کارگردان فیلم است این داستان  را نوشته و در آن بازی کرده است و آهنگ این فیلم را هم همسر کاگردان فیلم ساخته بود؛ همسری که اتفاقاً برادر ناصر هاشمی بازیگر سینما و  تلویزیون نیز هست و ناصر هاشمی هم بازیگر اصلی «خانه دیگری» به حساب می‌آید.
دوم، نمایش فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده، کارگردان جوانی که به نظر می‌رسد فیلمش در اکران عمومی با موفقیت چشمگیری رو به رو شود. کاوه صباغ‌زاده علت انتخاب «ایتالیا ایتالیا» را برای فیلمش، علاقه‌ شدید به کشور ایتالیا عنوان می‌کند. ایتالیایی که از نظر وی کشور زیبایی است و از نظم بسیار بالایی برخوردار است.
سوم، نمایش فیلم سینمایی «ائو» یا (خانه) به کارگردانی اصغر یوسفی‌نژاد؛ فیلمی که تماماً به زبان آذری است و اگر کسی با این زبان آشنایی نداشته باشد باید آن را با زیرنویس دنبال کند که عملاً حدود نیمی از فیلم را از دست خواهد داد؛ چرا که یا باید زیرنویس را مطالعه کند یا آن که فیلم را ببیند. از طرفی دیگر تمامی بازیگران این فیلم تازه کار هستند.
چهارم، نمایش فیلم سینمایی«آزاد به قید شرط» به کارگردانی حسین شهابی؛ فیلمی که موضوعی اجتماعی را دنبال می‌کند از بازیگران برجسته‌ای چون امیر جعفری و لیلا اوتادی را به جلوی دوربین کشانده است. از حواشی این فیلم می‌توان به خندیدن تماشاگران به برخی از سکانسهای این فیلم اشاره کرد؛ چرا که آدم را به یاد قیصر می‌انداخت. این خندیدن‌ها در حالی  بود که این فیلم به هیچ عنوان فیلم طنزی نبود.
در پایان گزارش این روز می‌توان به برنامه‌ریزی خسته‌کننده برای کاخ سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد. برنامه‌ریزی که اهالی رسانه را دچار مشکلاتی کرده است؛ اصحاب رسانه در مرز میان پوشش نشستها و انجام گفت‌وگوهای تخصصی سرگردان مانده‌اند.البته  استراحت مختصر هم که به نظر می‌رسد در کاخ جشنواره حرام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.