عضو هیات‌رئیسه مجلس نهم گفت: جوان ما به خاطر بیکاری در مقابل دیدگان پدر و مادر مثل شمع در حال آب شدن است و ما هنوز مشغول آمارسازی در موضوع اشتغال هستیم.

دولت شیشه‌ای راه مبارزه با فساد اداری است/ هنوز مشغول آمارسازی اشتغال برای جوانان بیکار هستیم

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مهرداد بذرپاش عضو هیئت رییسه سابق مجلس که در جمع مردم بوشهر سخنرانی می‌کرد بیان داشت: بوشهر سنگر مبارزه با استعمار است و علاوه بر این باید اینجا را موتور محرک تولید کشور نیز دانست.

بذرپاش بیان داشت: وفاداری و رفاقت در این منطقه مهم و مورد توجه است و اینجا قلب انرژی ایران است.

وی در ادامه با بیان اینکه در آینده دنیا ایران را به نام بوشهر خواهد شناخت، ضمن تاکید بر سابقه و پیشنیه استعمارستیزی بوشهر گفت: اینجا سرزمینی است که استعمار را در دریا غرق کرد و این در تاریخ کشور بی سابقه است.

بذرپاش ادامه داد: متاسفانه در این منطقه وضع غیر بومی ها از بومی ها بهتر است و منافع گمرک بیشتر به دلالان غیر بومی می رسد و مردم بوشهر از این مساله دل خوشی ندارند. بذرپاش صنعت هسته ای را پیشران توسعه استان دانست و گفت: متأسفانه این صنعت دستخوش مصلحت اندیشی مکتب نیاوران شده است.

معاون سابق رئیس‌جمهور گفت: وا نهادن توانمندی‌های اقتصادی هرخطه، بیشترین ظلم‌ها را معطوف استان‌های مرزی همچون بوشهر کرده است و اگر اقتصاد منطقه‌ای را جدی گرفته بودیم وضع صنایع شیلات بوشهر به این شکل نبود.

بذرپاش اضافه کرد: حیف است که به جای توسعه ظرفیت تولیدات بومی این استان فقط بر اقتصاد ترانزیتی اکتفا شده است.

وی همچنین در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به سخنان رئیسعلی دلواری که گفته بود: «چگونه می‌توانم بی‌طرفی اختیار کنم در حالی که استقلال ایران در معرض خطر جدی قرار گرفته است؟» ادامه داد: چرا سهم مردم این منطقه از منابع خدادادی نفت و گاز عادلانه نیست؟، سهم اشتغال جوانان این منطقه از صنعت انرژی کشور کجاست؟ و  چرا برخی از دولتهای گذشته از نجابت و حیا مردمان بوشهر سواستفاده کردند؟

بذرپاش گفت: نسل جوان مؤمن انقلابی از نسل آوینی، در نگاه متفاوت و زیبا به پدیده‌ها است. از نسل همت و باکری‌ها در رشادت، از نسل علم‌الهدی در بصیرت و از نسل شهریاری در علم و فناوری است؛ نمونه این جوان مؤمن انقلابی مصطفی احمدی‌روشن است. جوان ما به خاطر بیکاری در مقابل دیدگان پدر و مادر مثل شمع در حال آب شدن است و ما هنوز مشغول آمارسازی در موضوع اشتغال هستیم.

عضو هیئت‌رئیسه سابق مجلس گفت: بوشهر سهم خود را به انقلاب پرداخت کرده است و اگر قرار به سهم‌خواهی از انقلاب باشد این مردم بوشهر هستند که سال‌هاست در نوبت‌اند و مردمان بوشهر آقازاده واقعی انقلاب هستند. باید در مبارزه با فساد شفاف بود. دولت شیشه‌ای راهکار جلوگیری از فساد اداری است. باید آنقدر دولت از پشت شیشه هویدا باشد که کسی جرات فساد نکند.

وی با اشاره به موضوع مدیران پروازی در استان‌های جنوبی کشور گفت: با هرچه بتوان کنار آمد نمی‌توان از کنار مدیران پروازی این منطقه گذشت، مگر جوان با اراده، تحصیلگر و انقلابی در این منطقه کم داریم؟  نزدیک 40 سالگی انقلاب این میزان آزمون و خطا بسیار شرم‌آور است.

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم چنین با اشاره به مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان تصریح کرد: شهدای آتش‌نشان، امروز در تهران تشییع شدند؛ بعضی وقت‌ها که همه ناامیدند و فکر می‌کنند که انسانیت از میان ما رخت بربسته و مجاهدت و ایثار برای همنوع که در رأس فضائل اخلاقی است در میان ما رنگ باخته، خداوند نمونه‌هایی از این مجاهدان را رونمایی می‌کند که همگی بهتمان می‌زند. امروز ققنوس‌ها در میان مردم تشییع شدند و باز هم ثابت کردند که هنوز، هم اهالی ایثار از نسل شهدا هستند و هم انسانیت و مردانگی در بالاترین تراز آن در میان این مردم، یافت می شود.

بذرپاش در پایان با تشریح سوگندنامه رئیسعلی دلواری گفت: مسئولین باید با تأسی از سوگندنامه پرچمدار این خطه با شما عهد ببندند که هم چنان بر سر مبارزه با استعمار بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.