نشست نقد و بررسی فیلم "شماره ۱۷ سهیلا" با حضور محمد حیدری، دبیر این دوره از جشنواره در برج میلاد برگزار شد.

زهرا داودنژاد: سال‌ها از سینما به دلایل مساثل شخصی و خانوادگی فاصله گرفتم/ غفاری: فیلم سرمایه گذار خصوصی دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نسیم آنلاین، نشست نقد و بررسی فیلم شماره 17 سهیلا با حضور محمد حیدری، دبیر این دوره از جشنواره در برج میلاد برگزار شد.

محمود غفاری،  فیلمنامه نویس، تدوینگر و کارگردان گفت: این فیلم سرمایه گذار خصوصی دارد و برای ساخت این فیلم ریسک کرده است.

زهرا داودنژاد بازیگر گفت: سال ها بود از سینما به دلایل مساثل شخصی و خانوادگی و همچنین فضای تولیدات، دور شده بودم و زمانی که غفاری به من پیشنهاد بازی در این فیلم را داد، در وهله اول احساس کردم که موضوع فیلمنامه، درست بوده و در جامعه امروز ما حقیقت دارد.

وی ادامه داد: باورم این بود که فیلمنامه این فیلم در درجه اول بسیاری از دغدغه های مربوط به زن در جامعه ما را در بر می گیرد.

داودنژاد با بیان اینکه تولید فیلم بسیار سخت بود، اظهار داشت: خوشحالم که نتیجه کار به گونه ای شد که امروز افراد زیادی فیلم را دیدند، چرا که به اصطلاح فیلم از دل برون آمده بود و بر دل ها نیز نشست.

غفاری درباره آسیب شناسی در فیلم گفت: مخالف این هستم که فیلم باید آسیب شناسی داشته باشد، چرا که فیلمساز تنها باید به طرح مسئله بپردازد و تنها دلیلی که باعث شده در فیلمم به موضوع زنان و ازدواج های نامتعارف در جامعه مان بپردازم، این است که این موضوع مرا عصبانی می کند و بعد از کنترل عصبانیتم این موضوع را در فیلم به تصویر کشیدیم.

وی گفت: برای سکانس مترو در فیلمم تنها 40 مورد اصلاحیه داشتیم و حتی شهرداری بعد از دیدن نسخه جشنواره فیلم عنوان کردند که چک 500 میلیونی تهیه کننده را اجرا می گذارند.

مهرداد صدیقیان در همین زمینه افزود: مسئولان مترو عنوان کرده بودند که من نباید دیالوگ "من عاشق دوست مامانم شدم" را بگویم و باید به جای آن از دیالوگ "من عاشق انار شدم" استفاده کنم و همان لحظه فکر کردم که کسی که عاشق انار می‌شود از کسی که عاشق دوست مادرش می شود، بسیار خطرناک تر است

غفاری گفت: تهیه کننده فیلم برای ضبط سکانس های مترو 500 میلیون تومان چک داده بود و حتی دو نفر را هم گذاشتیم تا مامورانی که از سوی مسئولان مترو برای ضبط سکانس ها گذاشته بودند را سرگرم کنیم نا بتوانیم سکانس ها را به دلخواه خودمان ضبط کنیم.

امیر سیدزاه،تهیه کننده فیلم گفت: از حضور محمد حیدری در نشست خبری تشکر می کنم و باید بگویم که بالاخره مجوز نمایش فیلم "مادر قلب اتمی" با پیگیری های شخص رییس سازمان سینمایی صادر شد.

وی ادامه داد: رییس سازمان سینمایی به دلیل اینکه فضای عمومی جامعه ملتهب نشود، 2 سال برای صدور پروانه نمایش فیلم " مادر قلب اتمی" صبر کرد و علی رغم وجود دست هایی برای عدم اکران فیلم، ایوبی دستور اکران آن را صادر کرد.

داودنژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی ظاهر دخترانه در این فیلم گفت: یک خانم تا زمانی که ازدواج نکرده ظاهر دخترانه خودش را حفظ می کند و در جامعه ما قضاوت های غلطی درباره ظاهر افراد به ویژه زنان وجد دارد. به همین دلیل است که می بینیم امروزه همه افراد تقریبا به یک شکل لباس می پوشند.

وی تصریح کرد: باعث خوشحالی ام است که در فیلمی که فیلمنامه درجه یک دارد، نقش بازی کنم و تایید پدرم برای حضورم در این فیلم یک اهرم حمایتی برایم به شمار می رود

علیرضا داودنژاد هم که دز نشست حضور داشت، گفت: شماره 17 سهیلا از جمله فیلم هایی است که دوست داشتم ساخته شود و مس توانم بگویم یک نمونه از آثاری است که در سینمای ملی تعریف می شود.

نیما حسنی نسب در ادامه نشست گفت: این فیلم قصه و بازیگران  را به درستی انتخاب و اجرا کرده است و فکر می کنم اگر بازیگر دیگری جز زهرا داودنژاد در آن بازی می کرد، شاید حتی اتفاق وحشتناکی برای آن می افتاد

وی تصریح کرد: باید به فرم فیلم توجه کتیم و اگر بحثی از این فیلم بیرون می آید، تنها به دلیل فرم مناسب فیلم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.