وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: مردم ما با مقاومت خود در برابر سختی ها به ما اجازه دادند که طعم استقلال و آزادی را بچشیم، ما مدیون مردم هستیم.

مردم با مقاومت خود استقلال و آزادی را به ارمغان آوردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم تجلیل از برخی بازنشستگان آن وزارت خانه به  مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی که امشب برگزار شد اظهار داشت: مردم ما با مقاومت خود در برابر سختی ها به ما اجازه دادند که طعم استقلال و آزادی را بچشیم، ما مدیون مردم هستیم و این افتخار ما هست که خادم این مردم باشیم.

وی گفت: دوستان پیشکسوتی که سالهای عمر خود را صرف خدمت به مردم داشتند تجارب ارزشمندی را اندوختند و ما در قبال آنها باید از هر امکانی که می توانیم استفاده کنیم و از آن دریغ نکنیم.

ظریف ادامه داد: من اذعان دارم که تمام تلاش بنده و همکارانم که برای این عزیزان انجام میدهیم در شان بازنشستگان عزیز نیست، کسانی که در میان آنها خانواده های محترم شهدا هم هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ما در کشور مجموعه ای مانند بازنشستگان وزارت امور خارجه نداریم و این تجارب ارزشمند آنان مورد نیاز کشور است.

وی ادامه داد: پیشکسوتان در حوزه های مختلف از تشریفات تا کنسولی، حقوقی، سیاسی و اداری می توانند از ارایه تحلیل برای رسانه ها تا کار برای نهادها و سازمان های مرتبط مورد استفاده قرار بگیرند که ما نیز برای آنها تا جایی که امکان دارد این ظرفیت و بستر را فراهم می کنیم.

ظریف گفت: بنگاه های اقتصادی ما سال ها با دنیا رابطه نداشتند و امروز برای برگشت به محیط اقتصادی جهان این مشکل را دارند که به برخی از مسایل و قوانین جهانی آگاهی ندارند، یعنی تنها مشکل آنها موانع بر سر راه مراودات جهانی و بانکی و مالی نیست.

وی با بیان اینکه ما در تحلیل سیاسی و بحث های کنسولی مزیت نسبی داریم و پیشکسوتان می توانند در بنگاه های اقتصادی و محافل سیاسی فعال باشند، اظهار داشت: شاید با همت همه شما بتوانیم این نقیصه را در وزارت امور خارجه جبران کنیم که موهبتی برای کشور و مردم خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.