سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری امروز خود درخصوص تاریخ دیدار ترامپ و نتانیاهو و نیز بررسی ادعای آزمایش موشکی ایران سخن گفت

سخنگوی کاخ سفید: تاریخ دقیق دیدار ترامپ و نتانیاهو مشخص شد/ در حال بررسی ماهیت آزمایش موشکی ایران هستیم

به گزارش "قدس آنلاین"؛ «شان اسپایسر»سخنگوی کاخ سفید در نشستی خبری در جمع خبرنگاران اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل ۱۵ فوریه (چهارشنبه ۲۷ بهمن) به آمریکا سفر می ‌کند تا با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

براین اساس، نتانیاهو قرار است در این دیدار نسبت به تحکیم روابط دوجانبه، موضوع شهرک سازی‌ها و نیز برنامه هسته ای ایران با رئیس جمهور آمریکا به رایزنی بپردازد.

اسپایسر در پاسخ به این پرسش که در آن ادعا شد ایران با شلیک موشک تعهداتی را که بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان دارد، زیر پا می‌گذارد و نخست وزیر اسرائیل برای فشار به کاخ سفید برای تحمیل تحریم های بیشتر ضد ایران به واشنگتن می‌آید؟ گفت: در حال بررسی هستیم که آیا ایران موشکی شلیک کرده یا خیر و اگر شلیک کرده ماهیت دقیق آن چیست.

قابل ذکر است، فاکس نیوز ساعاتی پیش گزارش داد یک مسئول آمریکایی مدعی شد ایران دیروز یک موشک بالستیک میان برد شلیک کرده که در فاصله ششصد و سی مایلی منفجر شده است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین مدعی شد ممنوع کردن ورود اتباع هفت کشور دارای اکثریت مسلمان به آمریکا با هدف جلوگیری از تهدیدهای تروریستی است و این ایده که باید جلوتر از اقدام های احتمالی قرار بگیریم درست است.

اسپایسر همچنین اعلام کرد مذاکرات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با عربستان سعودی، تامین منابع مالی مناطق امن در سوریه را شامل شده است.

سخنگوی کاخ سفید افزود: مذاکره شب گذشته دونالد ترامپ با پادشاه عربستان اولین گام در مسیر همکاری های آتی دوجانبه برای تامین امنیت خاورمیانه است. ما با عربستان در خصوص چگونگی مواجهه با مشکلات امنیتی تفاهم داریم و امنیت منطقه برای ما مهم است. 

وی خاطر نشان کرد رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه با پادشاه اردن دیدار می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.