کاربران شبکه های اجتماعی، در واکنش به فرمان های نژادپرستانۀ ترامپ ضد مهاجران، از آمریکا خواستند، مجسمۀ آزادی را که هدیۀ فرانسه به این کشور بود، پس بدهد.

فرانسوی‌ها به ترامپ: مجسمۀ آزادی را برگردان!

به گزارش "قدس آنلاین"، مجسمۀ آزادی، در سال ۱۸۸۶، به مناسبت صدمین سالگرد استقلال آمریکا، به عنوان نمادِ دوستی میان فرانسه و آمریکا، به واشنگتن اهدا شد.
روی این مجسمه شعری نقش بسته که در بیت اولِ آن آمده است: "فقیرانت را به من بده، ضعیفانت را که در آرزوی تنفسِ آزادی، صف بستند".
با امضای فرمان ترامپ ضد مهاجران، به نظر می رسد که آمریکا دقیقاً به کشوری ضد مهاجران تبدیل شده است، زیرا بر پایۀ این قانون، سفرِ اتباع ۷ کشور به آمریکا ممنوع شده است.
این مساله، سبب شکل گیری تظاهرات و اعتراضات متعدد در فرانسه شد و مردم این کشور از خیابان سلیکون تا خیابان های الیزه، تظاهرات کردند.
کاربران شبکه های اجتماعی نیز مجسمۀ آزادی را به عنوان سازوکاری برای اعتراض برگزیدند تا پیامی شدیداللحن به آمریکا برسانند.
یکی از کاربران فرانسوی نوشت: آیا راهی وجود دارد که فرانسه، مجسمه آزادی را پس بگیرد؟ گویا این مجسمه دیگر در آمریکا فایده ای ندارد.
یکی دیگر از کاربران فرانسوی نوشت: آن چه در آمریکا می گذرد، تهوع آور است، از مسئولان آمریکایی می خواهیم حداکثر تا ماهی می آینده، مجسمۀ آزادی را به فرانسه پس بدهد.
یکی دیگر از کاربران خطاب به ترامپ نوشت: خندیدن بس است آقای ترامپ، ما فوراً خواهان بازپس گیری مجسمۀ آزادی هستیم.
با توجه به اینکه ترامپ به مهاجران ۷ کشور ۹۰ روز برای خروج از آمریکا مهلت داده است، کاربران شبکه های اجتماعی مجسمۀ آزادی را سوژه کردند.
مجسمه آزادی در جزیرۀ آزادی بر کرانۀ رودخانۀ هادسون واقع شده و نماد آزادی به شمار می رود.
این مجسمه، روبروی جزیرۀ الیس قرار گرفته است که دروازۀ ورود مهاجران به آمریکا در قرن بیستم به شمار می رفت مجسمۀ آزادی همچنین نماد مهاجرت جمعیِ گسترده است که بخشی از هویت ایالات متحدۀ آمریکا را تشکیل می دهد.

منبع: العالم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.