کرمان- استاندار کرمان گفت: گردشگری کرمان رشد ۵ برابری داشته و انتظار داریم تا پایان امسال ۳۵ هزار مورد شغل دیگر در حوزه گردشگری ایجاد شود.

کرمان در حوزه گردشگری رشد پنج برابری داشته است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی صبح سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان که با حضور وزیرکشور برگزار شد، به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در استان پیرامون اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار کرد: در دهه فجر در استان کرمان ۷۶۸ میلیارد تومان پروژه دولتی و ۷ هزار و ۶۳۹ میلیارد تومان پروژه در بخش خصوصی افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۸۵ میلیارد تومان کلنگ زنی پروژه در این دهه صورت می گیرد، ادامه داد: یکی از پروژه های مهم که در این ایام آغاز به کار خواهد کرد، پروژه ۹۰۰ میلیون دلاری در سیرجان است که ۳ میلیون تن ذوب فولاد را برای استان رقم می زند و این سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی صورت می گیرد.

استاندار کرمان با اشاره به رشد پنج برابری گردشگری در استان کرمان بیان کرد: طی ۶ ماه ابتدای امسال بیش از ۲۶ هزار مورد شغل در استان کرمان ایجاد شده و انتظار داریم تا پایان سال به ۳۵ هزارمورد برسد.

در ادامه این جلسه، جعفر رودری، رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان کرمان از تشکیل ۱۶۱ جلسه با موضوع ستاد اقتصاد مقاومتی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: ۳۰۴ پروژه در استان برنامه ریزی شده که ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که تا الان هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه واگذار شده است.

وی با بیان اینکه کرمان در واگذاری طرح های اقتصادی به بخش خصوصی در جایگاه نخست کشور قرار دارد، افزود: تعداد واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی کرمان هزار و ۲۶۳ واحد بود که در ۱۰ ماهه امسال به هزار و ۳۲۵ واحد افزایش یافته و ۶۵ پروژه واحد تولیدی جدید در شهرک های صنعتی شکل گرفته است.

رودری از رشد جهشی سرمایه گذاری خارجی طی پنج سال گذشته در کرمان خبر داد و افزود: بالغ بر ۴۸۲ میلیون دلار سرمایه در بخش های مختلف استان کرمان جذب شده است.

وی ارزش افزوده استان کرمان را با ۱۳ درصد رشد به قیمت ثابت عنوان کرد و گفت: سرانه صادرات استان کرمان ۳۱ درصد، تولید سرانه در مجموع ۱۴ درصد رشد داشته است.

رودری کاهش اشتغال ناقص در استان را نشان دهنده پایداری اشتغال در استان دانست و افزود: نرخ مشارکت اقتصادی کرمان نسبت به متوسط کشوری طی سال های گذشته دو درصد پایین تر بود که در حال حاضر به بیش از ۳۸درصد افزایش یافته و ۸۶ هزار نفر افراد جدید وارد بازار کار شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.