تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر با امضای طوماری خواستار تحقیق در مورد رسوایی های اخیر لابی اسرائیل و تلاش یک مسئول اسرائیلی برای براندازی وزرا و نمایندگان پارلمان این کشور شدند.

هزاران انگلیسی خواستار تحقیق در مورد رسوایی های لابی یهودی شدند

به گزارش "قدس آنلاین"، امضا کنندگان این طومار این اقدام مسئول اسرائیلی را مداخله آشکار اسرائیل در اوضاع سیاسی انگلیس و تلاش برای تشکیل گروه هایی در داخل حزب محافظه کار و کارگر دانسته و آن را بسیار نگران کننده خواندند.

آن ها تصریح کردند که اقدام کارمند سفارت انگلیس در لندن، بیانگر مداخلات خارجی در امور و اوضاع سیاسی انگلیس است و امنیت ملی این کشور را به خطر می اندازد.

فعالان انگلیسی از نمایندگان پارلمان کشورشان خواستند این موضوع را به طور علنی بررسی کرده و از دولت انگلیس نیز خواستند تحقیقات گسترده ای را در این باره آغاز کنند.

این در حالی است که شای ماسوت کارمند سفارت اسرائیل در لندن در پی رسوایی های اخیر مجبور به استعفا شد.

یکی از خبرنگاران شبکه الجزیره به مدت ۶ ماه یک دیپلمات سفارت اسرائیل در لندن را تحت نظر گرفته و فیلم هایی محرمانه از وی تهیه کرده است که از این طریق دریافته که وی در تلاش برای براندازی شخصیت های بارز سیاسی انگلیسی در جهت تامین منافع اسرائیل بوده است.

در این فایل های ویدیویی که روزنامه ها و پایگاه های خبری انگلیسی به بخش هایی از آن دست یافته اند، مشخص می شود که یک دیپلمات اسرائیلی با همکاری "روبرت هالفون"، یکی از وزیران کابینه انگلیس از حزب محافظه کار درصدد طرح ریزی برای براندازی آلان دانکن وزیر مشاور دولت در امور خارجه انگلیس به خاطر مخالفت با شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی بوده اند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.