کرمان- وزیر کشور گفت: اقتصاد مقاومتی باید گفتمان سازی شود و در باورهای مردمی جای گیرد.

سند راهبردی روستا های کشور تهیه شد

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: سند راهبردی روستاهای کشور آماده شده است و با دو محور خدمات و اقتصاد کار خود را آغاز خواهد کرد.

وزیر کشور همچنین گفت: باید عمیقا باور کنیم که انقلاب اسلامی یک معجزه بود که با ایمان، وحدت و صبوری امام راحل، شهدا و ملت ایران به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه ایران در دوران پهلوی بزرگترین دژ غرب در منطقه بود، ادامه داد: امروز حضور ما در این جایگاه به برکت خون شهداست و به میزان سهمی که در این حق داریم، باید پاسخ گوی مردم، افکار عمومی، تاریخ و خداوند متعال باشیم.

رحمانی فضلی با اشاره به گزارش هایی که توسط مدیران و مسئولان استان ارائه شد، گفت: این گزارش ها نشان می دهد که از ظرفیت مردم که بخش های پنهان و ویژه در عرصه اقتصادی به شمار می روند، به خوبی استفاده شده است.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید با گفتمان سازی تبدیل به باور عمومی شود، ادامه داد: در حوزه دانش بنیانی اقتصاد مقاومتی کار کمی صورت گرفته در حالی که اقتصاد دانش بنیان، در اقتصاد مقاومتی  یک اصل است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در فعالیت های اقتصادی دانش بنیان بودن را مدنظر قرار دهیم و آخرین داده های علمی، تغییرات و پیشرفت ها را در تولیدات خود وارد کنیم.

وی با بیان اینکه اساسا رقابت اقتصادی مبتنی بر نوآوری و ابتکارات و خلاقیت ها است، ادامه داد: خلاقیت در عرصه اقتصاد، هزینه های را کاهش داده، کیفیت را بالا می برد، تنوع را تغییر می دهد و بازارهای جدید را به روی ما می گشاید.

وزیر کشور به مدیران استان یادآور شد: در برنامه ریزی هایی که انجام می دهید، عدالت محوری در دستور کار باشد و برای همه مناطق به ویژه مناطق محروم اولویت های اقتصادی را بر مبنای عدالت محوری قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.