۲ تن از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی، در اعتراض به فرمان اخیر دونالد ترامپ درباره منع ورود اتباع هفت کشور به آمریکا، از شرکت در کنفرانس مقام زن انصراف دادند.

موج انصراف از سفر به آمریکا؛ این بار میان نمایندگان مجلس

قدس آنلاین - مینا افرازه / زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، درباره انصراف از شرکت در کنفرانس مقام زن اعلام کرد: در اعتراض به اقدام اخیر ترامپ در ممنوعیت ورود مسافران ۷ کشور اسلامی به آمریکا، از حضور در کنفرانس مقام زن در نیویورک انصراف دادم.

وی در این درباره افزود: اقدام رئیس جمهور جدید آمریکا، توهینی آشکار به جهان اسلام به ویژه ملت بزرگ ایران است. من به عنوان نماینده مردم کشورم، اعلام انزجار خود نسبت به این اقدام رئیس جمهور آمریکا را با انصراف خود از شرکت در این کنفرانس اعلام می کنم. سمیه محمودی نیز در اقدامی مشابه، از انصراف خود برای شرکت در این کمیسیون خبرداده است.

گفتنی است، کنفراس مقام زن هر ساله در نیویورک برگزار می‌شود و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی در این کنفرانس شرکت می‌کنند. امسال نیز از زهرا ساعی و سمیه محمودی به انتخاب مجلس برای شرکت در این کنفرانس دعوت به عمل آمده بود.

بد نیست بدانیم، اجلاس بین‌المللی مقام زن تحت نظر کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد است که هر ساله از ۲۳ اسفندماه تا پنج فروردین سال بعد برگزار می‌شود. هدف اصلی تاسیس این کمیسیون در سال ۱۹۴۶، ورود سازمان ملل متحد به مسائل حوزه زنان بود، هرچند تصمیماتی که این کمیسیون می‌گیرد، ضمانت اجرایی ندارد و بیشتر یک نهاد مشورتی است.  

 این کمیسیون به این جهت که در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، ‌فرهنگی و پیشرفت و توسعه مسائل زنان در حوزه‌های مذکور تلاش کرده و هم‌اندیشی و نشست داشته، یکی از ارکان فرعی شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.