ساری- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از کمبود ۷۰۰ پرستار در بخش های درمانی خبر داد.

مازندران ۷۰۰ پرستار کمبود دارد

دکتر علیرضا مردانشاهی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه میانگین پرستار در کشور، یک  و سه دهم به ازای هر تخت بیمارستانی است، اظهار کرد: در بخش اورژانس کمبود پرستار مرد داریم و کلیه فارغ التحصیلان مرد رشته پرستاری جذب خواهند شد.

وی در رابطه با پرسش قدس آنلاین در رابطه با ازدحام مراجات در مراکز کلینیکی توضیح داد: ۷۰ درصد مرجعات به مراکز کلینیکی تخصصی، غیرضروری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به احداث ۱۵ کلینیک به مساحت ۱۴ هزارمترمربع در سطح استان اشاره کرد و گفت: در دهه مبارک فجر، ۷ کلینیک در شهرهای نکا، زیراب، نور، محمودآباد، فریدونکنار، نوشهر و رامسر به بهره برداری می رسد.

دکتر مردانشاهی با اعلام اینکه از ۸ بلوک زایمانی در دست اجرا، ۳ بلوک فعال می باشد، اضافه کرد: مرکز غربالگری سرطان در ۵ شهر ساری، بهشهر، آمل، چالوس و رامسر راه اندازی شد.

وی از ساخت ۱۳ اورژانس در سطح استان خبر داد و یادآور شد: ۸۰ درصد مراجعات مردم مربوط به اورژانس می باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران شرایط فیزیکی اورژانس بیمارستان رازی قائم شهر را نامناسب دانست و خاطرنشان کرد: اورژانس قائم شهر در بیمارستان جدیدی که در دست اجراست، راه اندازی خواهد شد.

دکترمردانشاهی اضافه کرد: ساخت بیمارستان جایگزین در قائم شهر توسط وازرت مسکن و شهرسازی در دست اجرا بوده و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خطاهای پزشکی را فاجعه اما اجتناب ناپذیر خواند و از مرگ ۳ مادران باردار در سالجاری خبر داد و یادآور شد: مرگ مادران باردار توسط کمیته ای بصورت ویژه بررسی می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما در ارتباط با عدم پیش بینی منابع مالی طرح تحول سلامت در بازه بلندمدت، گفت: قرار بود ۶ میلیون نفر زیرپوشش طرح تحول سلامت قرار گیرد که این رقم به ۱۱ میلیون نفر افزایش یافت.

دکتر مردانشاهی اضافه کرد: اگر منابع درآمدی این طرح محقق می شد و بیمه ها بدهی هایشان را پرداخت می کردند به مشکل نمی خوردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.