ساکنان شهرهای رام الله، نابلس و غزه با برگزاری تظاهرات گسترده حمایت خود را از حقوق فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی ۱۹۴۸ اعلام کردند.

تظاهرات در کرانه باختری و غزه در حمایت از فلسطینی‌های داخل اراضی اشغالی

به گزارش ایسنا "قدس آنلاین"، تظاهرکنندگان در رام الله با حمل پلاکاردهایی اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و خواهان برابری و عدالت شدند.

ماهر غنیم، رئیس کمیته مسئول مقدمه‌سازی برای روز جهانی حمایت از فلسطینی‌های داخل گفت: هدف از این فعالیت‌ها نشان دادن واقعیت اوضاع فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و متوجه کردن انظار عمومی به رخدادها و تبعیض نژادی و انهدام منازل و مصادره اراضی فلسطینیان است.

محمد برکه، رئیس کمیته پیگیری روز جهانی حمایت از حقوق فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی نیز گفت: این فعالیت‌ها و راهپیمایی‌ها با شعار  علیه نژادگرایی اسرائیل و آپارتاید و نشان دادن اوضاع فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی و کرانه باختری و نوار غزه به جهانیان است.

وی تأکید کرد: بسیج فلسطینی‌ها در حمایت از اعراب ساکن اراضی ۱۹۴۸ تحول چشمگیری در مطرح کردن مساله فلسطینی‌های داخل اراضی اشغالی است. مساله فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی دیگر مساله دموکراسی، عدالت و نژادگرایی یا مسائل محلی نیست بلکه باید آن را بین‌المللی کرد.

برکه نامه‌ای را تقدیم کریستوفر کارلن، مدیر دفتر سازمان ملل در رام الله کرد که در آن از این سازمان خواسته شده از فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی حمایت کند.

ساکنان شهر نابلس نیز با برگزاری تظاهرات مخالفت خود را با انهدام منازل فلسطینیان در نقب اعلام کردند.

شهر غزه نیز صحنه تظاهرات جبهه دموکراتیک آزادیبخش فلسطین بود و تظاهرکنندگان حمایت خود را از فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی اعلام کردند.

آن‌ها شعارهایی را علیه نژادگرایی اسرائیل و سیاست انهدام منازل سر دادند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.