پادشاه مراکش در پیامی به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به پیامدهای انتقال سفارت آمریکا به قدس هشدار داد و آمادگی خود را برای هماهنگی با محمود عباس اعلام کرد.

پادشاه مراکش درباره پیامدهای انتقال سفارت آمریکا به قدس هشدار داد

به گزارش "قدس آنلاین"، به نقل از روزنامه مستقل رای الیوم، ملک محمد ششم، پادشاه مراکش در پیامی به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به پیامدهای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس هشدار داد و گفت: این مساله بر امنیت و صلح خاورمیانه، جهان و تلاش برای حل و فصل مساله فلسطین تاثیر می‌گذارد.

ملک محمد ششم در این پیام با اشاره به پیامدهای وخیم انتقال سفارت بر امنیت و صلح منطقه و کل جهان گفت، احتمال انتقال سفارت آمریکا به قدس تلاش‌ها برای حل عادلانه مساله فلسطین را از بین می‌برد.

او همچنین آمادگی خود را برای هماهنگی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، رهبران کشورهای عربی و اسلامی و رئیس جمهوران کشورهای دوست و مسئولان سازمان‌های مربوطه در راستای دفاع از وضعیت قدس شرقی به عنوان جزئی از سرزمین فلسطین با تمامی ابزارهای قانونی، سیاسی و دیپلماتیک موجود اعلام کرد.

پادشاه مراکش ابراز امیدواری کرد، زبان عقل و پایبندی بر حتمیت راه حل دو کشوری غلبه یابد و از هرگونه اقدام یک جانبه که با قانون بین‌المللی و انسانی منافات دارد، امتناع شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان کمپین انتخاباتی خود وعده انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را داده بود. این موضوع به معنای این خواهد بود که آمریکا قدس را به عنوان پایتخت یکپارچه و همیشگی اسرائیل می‌شناسد و این چیزی که سازمان ملل، هیئت‌ها، گروه‌ها و موسسات اسلامی و عربی آن را رد می‌کنند در حالیکه رژیم صهیونیستی از آن استقبال می‌کند.

۲۲ ژانویه شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید به رسانه‌های محلی گفت که آمریکا در مراحل اولیه بحث و مناقشه برای انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس است و فعلا مسیر زیادی در این زمینه در پیش دارد.

قدس به عنوان درگیری اصلی بین فلسطین و اسرائیل به شمار می‌رود تا جایی که فلسطینی‌ها قدس شرقی اشغالی را به عنوان پایتخت کشور مورد دلخواه خود می‌خواهند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.