حضرت آیت الله نوری همدانی، مردم را دومین رکن اساسی انقلاب اسلامی دانست و گفت: پیش از انقلاب مردم برده اربابان بودند و مردم اصلا به حساب نمی آمدند؛ امام خمینی(ره) مردم را از بردگی استبداد و استکبار نجات و به آن ها درس خود باوری و شجاعت دادند.

امام خمینی به مردم درس خودباوری و شجاعت داد

به گزارش «قدس آنلاین»،   حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی، نیروهای پایور سازمان بسیج، اعضای سپاه امام خامنه ای، مسؤولان بسیج هنرمندان، بسیج اصناف، بسیج ورزشکاران و بسیج کشاورزی با گرامی داشت ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: شکر نعمت یک وظیفه برای انسان است که باید در برابر نعمت های الهی به جا آورده شود.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم ابراز داشت: در چنین روزی نعمت بسیار بزرگی برای ایران اسلامی به وجود آمد و آن ورود امام خمینی(ره) به جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان این که قرآن کریم سه دشمن برای اسلام معرفی کرده است، گفت: نخستین دشمنان، کفار هستند که هیچ گاه دوستان ما نمی شوند؛ منافقان دومین دشمنان اسلام هستند و در برابر آن ها همیشه باید احتیاط کرد؛ سومین دشمنان اسلام، صهیونیست ها هستند که سخت ترین دشمنانند.

این مرجع تقلید شیعه ادامه داد: در طول سالیان استعمار و پیش از انقلاب اسلامی، اروپا و غرب بر کشورهای اسلامی تسلط داشتند و سعی در نابودی هویت و فرهنگ اسلامی کردند و مسلمانان را از پیشرفت بازداشتند؛ سیاست های ما نیز به دست آن ها رقم می خورد؛ در زمینه اقتصادی هم وابسته به غرب و مصرف کننده بودیم.

وی افزود: با زحمت و سختی های فراوان، امام خمینی(ره) به ایران اسلامی قدم گذاشتند و بار دیگر مجد، عظمت و قدرت را به اسلام بازگرداند و اسلام ناب محمدی را در این کشور نهادینه و تبیین کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که انقلاب اسلامی سه رکن اساسی دارد، بیان داشت: نخستین رکن انقلاب اسلامی ایران، اسلام است؛ اسلام پیش از انقلاب، اسلام بدون ظلم ستیزی بود.

وی به آمران به معروف و ناهیان از منکر توصیه کرد: عزیزانی که قصد امر به معروف و نهی از منکر دارند، باید ابتدا منکرها و معروف ها را بشناسند؛ امروز منکر کلان، استکبار است.

وی مردم را دومین رکن اساسی انقلاب اسلامی دانست و گفت: پیش از انقلاب مردم برده اربابان بودند و مردم اصلا به حساب نمی آمدند؛ امام خمینی(ره) مردم را از بردگی استبداد و استکبار نجات و به آن ها درس خود باوری و شجاعت دادند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این که ولایت فقیه، سومین رکن اساسی انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: کاخ نشینان اهمیتی به فقرا و مردم نمی دادند و این ولایت فقیه بود که به کوخ نشینان توجه کرد و فرمودند که یک موی کوخ نشینان بر همه کاخ نشینان ترجیح دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز دو صف بندی در دنیا وجود دارد که یک طرف مستکبران و غربی ها هستند و طرف دیگر اسلام و مسلمانان هستند؛ فرهنگ جهاد و شهادت ترس از دشمن را از دل های مسلمانان ریشه کن کرده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در واکنش به سخنرانی خانم ترزا می علیه ایران و اسلام در کشور بحرین، ابراز داشت: این که نخست وزیر انگلستان در بحرین علیه ایران صحبت می کند، این برای ما خیلی سنگین است؛ همچنین آن عده ای که در پاسارگاد جمع شدند و علیه اسلام و مسلمانان شعارهایی دادند، اقدامی سخیف بود.

وی در پایان تأکید کرد: بر دشمنان و منافقان باید سخت گرفت تا جرأت نکنند علیه اسلام و مسلمانان اقدامی کنند؛ بسیجیان و ملت ایران باید با تمام توان پشتیبان ولایت فقیه باشند؛ مردم باید آمادگی نظامی، فکری و روحی خود را حفظ کنند، چرا که این نظام، زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) است.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.