در این مطلب به بررسی عمر باتری های گوشی های مختلف ۲۰۱۶ می پردازیم. این بررسی طبق آزمایشات انجام شده در سال ۲۰۱۷، صورت گرفته است. این آزمایشات در شرایط مختلفی انجام شده است و گوشی گلکسی اس ۷ توانسته است مقام اول را در این بررسی از آن خود کند.

معرفی گوشی های برتر از نظر عمر باتری در سال ۲۰۱۷

به گزارش قدس آنلاین به نقل از کلیک، تصمیم برای خرید یک گوشی خوب همیشه دشوار است. درست است که یک گوشی باید عملکرد خوبی داشته باشد و از دوربین خوبی نیز برخوردار باشد؛ اما مهم ترین فاکتور برای خرید یک گوشی خوب، عمر باتری بالای آن است. هر چقدر هم یک گوشی خوب باشد، چنانچه باتری آن از عمر خوبی برخوردار نباشد، آزاردهنده است و نمی توانید از آن لذت ببرید.

با استفاده از پرچمدارانی که به تازگی تولید شده اند، دیگر مجبور نیستند دائما گوشی خود را به شارژ بزنید. قبلا عمر باتری پرچمداران در حدود یک روز بود؛ اما به تازگی عمر باتری پرچمداران به دو روز نیز افزایش پیدا کرده است؛ البته دو روز هم هنوز عمر باتری فوق العاده خوبی برای گوشی ها محسوب نمی شود؛ اما با این حال نسبت به قبل افزایش خوبی داشته است.

در سال های اخیر ظرفیت باتری ها افزایش چشمگیری داشته است (که با واحد میلی آمپر سنجیده می شود) و هر چقدر ظرفیت باتری افزایش پیدا کند، طبیعتا عمر آن نیز به همان میزان افزایش پیدا می کند؛ البته عوامل دیگری نیز عمر باتری را تحت تاثیر قرار می دهند که شامل وضوح صفحه نمایش و میزان روشنایی آن و قدرت پردازنده گوشی می شود.

در این مطلب قصد داریم عمر باتری چند گوشی تولید شده در سال ۲۰۱۶ را با یکدیگر مقایسه کنیم. نتایج ذکر شده در این مطلب پس از انجام صدها آزمایش، به دست آمده است.

برای آزمایش باتری ها ابتدا فایلی که دربردارنده صحنه هایی از فیلم Spider man 2 بود، به دفعات پشت سر هم پخش شد. سپس فایل مجددا در حالی که گوشی در حال ضبط صدای یک هدفون بود، پخش شد و آنقدر پخش فایل تکرار شد تا شارژ باتری تمام شد. این کار برای سنجش عمر باتری انجام شد. در گوشی های اندرویدی برای پخش فایل ها از پلیر MX استفاده شد و در گوشی های دارای سیستم عامل iOS و ویندوز فون، از پلیرهای خود گوشی برای انجام این کار استفاده شد. در تمام طول مدت این دو آزمایش، حالت پرواز گوشی ها فعال شد و قابلیت تنظیم روشنایی نور صفحه نمایش به صورت خودکار و خاموش شدن صفحه نمایش به صورت خودکار، نیز غیر فعال گردید و روشنایی صفحه نمایش بر روی ۱۷۰ نیت که میزان استاندارد روشنایی است، تنظیم شد.

همانطور که گفتیم در طول این آزمایش، حالت پرواز خودکار گوشی ها فعال گردید و تمام امکانات بی سیم گوشی غیر فعال گردید. این کار طبیعتاً می تواند باعث افزایش طول عمر باتری شود و به معنای این است که آزمایشات مختلف می توانند تکرار شوند. مشکل بزرگی که در رابطه با امکانات بی سیم گوشی وجود دارد، این است که ممکن است میزان قدرت امواج افزایش یا کاهش پیدا کند و این موضوع باعث می شود که گوشی تلاش کند میزان قدرت امواج را در حد پایدار و لازم، حفظ کند که باعث می شود میزان عمر باتری متغیر شود. در سال ۲۰۱۷ برای اینکه آزمایش باتری گوشی های هوشمند با دقت بیشتری انجام شود، از شبکه وای فای در هنگام پخش ویدیو استفاده شد. لازم به ذکر است این موضوع که آزمایش های عمر باتری در شرایط مختلفی تکرار می شوند، بسیار مهم است و می توان عمر باتری تمام گوشی ها را با میزان دقت مشخصی، اندازه گیری کرد. در کل نحوه استفاده شما از گوشی، مکان زندگی شما و شبکه ارائه دهنده خدمات تلفن همراه می تواند عمر باتری را تحت تاثیر قرار دهد. هدف این بررسی تخصصی، معرفی گوشی هایی با بیشترین میزان عمر باتری در آزمایش هایی با شرایط مختلف است.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید، میزان عمر باتری در گوشی های مختلف بسیار متفاوت است و اختلاف بین بیشترین و کمترین میزان عمر باتری، ۱۱ ساعت است. قبلا گوشی گلکسی نوت ۷ با بیشترین میزان عمر باتری، در صدر قرار داشت؛ اما همانطور که می دانید تولید این گوشی متوقف شد و باعث شد نتایج تغییر کند. گوشی گلکسی اس ۷ اج توانست با عمر باتری باور نکردنی ۱۸ ساعت و ۴۲ دقیقه، جایگاه گوشی شکست خورده سامسونگ را از آن خود کند.

از ده گوشی برتر که در بررسی سال ۲۰۱۷، در صدر قرار دارند، پنج گوشی متعلق به سامسونگ است که حتی برخی از آن ها گوشی های میان رده هستند. این موضوع موفقیت بزرگی برای این شرکت محسوب می شود.

در ضمن در بین گوشی های iOS، گوشی آیفون SE با ۱۶ ساعت و ۴۶ دقیقه، دارای بیشترین میزان عمر باتری است و با وجود اینکه تقریبا یک گوشی میان رده محسوب می شود، اما عمر باتری آن از گوشی آیفون ۶ اس پلاس، ۲ ساعت بیشتر است و عمر باتری این گوشی در مقایسه با آیفون ۷، حتی بیشتر از این میزان است.

در میان گوشی های ویندوز فونی، گوشی Microsoft Lumia 950 XL با ۱۳ ساعت و ۲ دقیقه دارای بیشترین میزان عمر باتری است.

بیشترین میزان عمر باتری مربوط به گوشی های گران قیمت و رده بالا است که زیاد هم تعجب برانگیز نیست. البته استثناهایی نیز در این مورد وجود دارد؛ به عنوان مثال عمر باتری LG Leon که گوشی رده بالایی نیست، ۱۴ ساعت است و گوشی Moto G4 که یکی از گوشی های میان رده موتورولا محسوب می شود، دارای ۱۵ ساعت عمر باتری است. جالب است بدانید که قیمت هر دو گوشی کمتر از ۲۰۰ پوند است و عمر باتری هر دوی آن ها از پرچمدار سال گذشته سامسونگ یعنی گلکسی اس ۶ بیشتر است. این موضوع بیانگر این است که ضرورتا نباید برای خرید یک گوشی با عمر بالا، پول زیادی بپردازید.

در نمودار زیر گوشی های آندرویدی با رنگ آبی، گوشی های iOS با رنگ قرمز و گوشی های ویندوز فونی با رنگ سبز نمایش داده شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.