وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رشد اقتصادی کشور در نیمه نخست امسال به ۷.۴ رسید که امید می‌رود تا پایان دولت یازدهم به ۵ درصد برسد.

رشد اقتصادی کشور به ۵ درصد می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمود واعظی عصر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر با تبریک ایام‌الله دهه‌ فجر و گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام راحل با تیزبینی و آینده‌نگری که داشت تحولش تنها در ایران نبود بلکه در کل جهان اسلام انقلابی اسلامی صادر شد.

وی با بیان اینکه امام راحل رویکرد انقلاب دو قطبی را تغییر داد، افزود: آنچه که امروز عزت، اقتدار و جایگاه والای ایرانی اسلامی در جهان و منطقه شاهدیم میراث گرانبهای امام راحل است که رهبر معظم انقلاب اسلامی با صلابت و هوشمندی از این میراث صیانت و محافظت کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه مذاکرات 1+5 تحولات مهمی ایجاد کرد، بیان کرد: برجام از آنجا که رئیس‌جمهور جدید آمریکا آن را به نفع خود نمی‌داند نتیجه آن این است که برجام برای ایران اسلامی دارای آثار و برکات مهمی بود.

واعظی با بیان اینکه ایران اسلامی در امنیت بالایی به سر می‌برد، گفت: در حالی که کشورهای منطقه دچار گرفتاری و جنگ‌های گوناگون با تفکیری‌ها هستند ایران اسلامی از امنیت کامل برخوردار است که نتیجه تلاش نیروهای مسلح و نیروهای انتظامی و امنیتی است.

وی با اشاره به کاهش تورم در کشور خاطرنشان کرد: سال 92 تورم در کشور 40 درصد بود که امروز به کمتر 8.6 کاهش یافته است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: کاهش تورم باید همراه با رونق اقتصادی باشد تا به شکوفا شدن اقتصاد تبدیل گردد.

واعظی با بیان اینکه برای تحقق شکوفا شدن اقتصاد نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی دارد، افزود: اکنون در اقصی‌نقاط کشور شاهد سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی هستیم.

وی از افزایش صادرات نفت خبر داد و گفت: صادرات نفت خام از یک میلیون بشکه در روز اکنون به 2950 هزار بشکه رسیده که تحول بزرگی در این حوزه ایجاد شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رشد 8.8 درصدی کشاورزی، 5 درصدی صنعت از دیگر تحولات اقتصاد کشور دانست و افزود: رشد اقتصادی کشور در نیمه نخست امسال 7.4 اعلام شد که امید می‌رود با این روند تا پایان دولت یازدهم بالاتر از 5 درصد برسد.

واعظی با بیان اینکه امسال 1200 شغل در کشور ایجاد می‌شود، گفت: در یکسال گذشته 700 هزار شغل جدید ایجاد شد که 500 هزار شغل دیگر نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های تدوین شده محقق می‌شود.

وی با تأکید بر توسعه دفاتر کارگزاران مخابرات روستایی و پیشخوان دولت در استان بوشهر بیان کرد: فاز نخست دولت الکترونیک در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود و تحول مهمی در ارائه خدمات گوناگون ایجاد خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از 3.5 برابر شدن شبکه انتقال ارتباطی در استان بوشهر خبر داد و گفت: در استان بوشهر بیش از 944 کیلومتر فیبر نوری بین شهرهای استان ایجاد شده و 355 میلیارد تومان طرح‌های مخابراتی در استان بوشهر در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

واعظی بیان کرد: در 2 سال گذشته افزون بر 529 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی و مخابراتی در استان بوشهر سرمایه‌گذاری شده و تا شهریورماه سال آینده نیز 110 میلیارد تومان دیگر سرمایه‌گذاری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.