معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران از اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر و گرامیداشت سی و هشتمین طلوع آفتاب انقلاب اسلامی، در شهر زیر زمینی خبر داد.

جزییات برنامه های مترو برای گرامیداشت دهه فجر

به گزارش قدس آنلاین، محمد بنی حسن با بیان این خبر گفت: این معاونت هم چون سال‌های گذشته درراستای بزرگداشت روزهای خاطره انگیز پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌های فرهنگی متنوعی را در سطح ایستگاه‌های مترو به اجرا گذاشته است. 

وی با اشاره به اینکه مجموعه برنامه‌هایی تحت عنوان "شکوفه‌های زمستانی" در قالب‌های مختلف فرهنگی و هنری با محوریت گفتمان انقلابی گری در ایستگاه‌های منتخب مترو تهران به اجرا در آمده است تصریح کرد:  ارتقا سطح شناخت مردم از زمینه دستاوردهای انقلاب اسلامی، مقابله با توطئه ترویج نا کارآمدی نظام، آشنایی با فلسفه و ماهیت انقلاب اسلامی و شخصیت حضرت امام خمینی (ره) و تقویت روحیه استکبار ستیزی از جمله اهداف برگزاری این ویژه برنامه‌هاست.

 وی گفت: برنامه‌های دهه فجر از روز دوازده بهمن و همزمان با سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی با اجرای ویژه برنامه‌ای در ایستگاه حرم مطهر امام خمینی (ره) آغاز شد.

در این ویژه برنامه با استقرار غرفه‌های مختلف فرهنگی از مسافران شهر زیر زمینی استقبال می‌شود. همچنین در طول ایام دهه فجر برنامه‌های متنوع فرهنگی مانند سرود دانش آموزی تحت عنوان آوای لاله‌ها و اجرای مارش نظامی تحت عنوان نبض حماسه را در ایستگاه‌های منتخب را داریم. 

جزییات برنامه های مترو برای گرامیداشت دهه فجر


معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران اضافه کرد: اجرای نمایش مفهومی (پرفورمنس) در بیست ایستگاه، اجرای موسیقی آیینی اقوام و موسیقی دانشجویی بخش دیگری از برنامه‌ها خواهد بود که در بیش از چهل ایستگاه منتخب به اجرا در می‌آید.

بنی حسن در خصوص انجام فضا سازی ایستگاه‌های مترو به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: با نصب سازه‌های هنری و بنر و لمینت با موضوع دهه فجر انقلاب اسلامی و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های هنری، عکس و پوستر در راهروهای فرهنگی مترو میزبان نگاه مسافران شهر زیر زمینی مترو خواهیم بود. 

وی با اشاره به اجرای برنامه های تعاملی با مسافران افزود: در برنامه های این دهه بخش هایی را نیز به صورت تعاملی با مسافران خواهیم داشت که از آن جمله می توان به ویژه برنامه بازسازی انقلاب اشاره کرد؛ همچنین برپایی کارگاه های هنری در قالب نقاشی و خوشنویسی در ایستگاه های منتخب مترو را خواهیم داشت. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.