نماینده انگلیس در شورای امنیت در اظهاراتی مدعی شد: هنگام امضای برجام، اعضای شورای امنیت سازمان ملل امیدوار بودند که ایران شریک منطقه ای خوبی برای آن ها شود!

ابتدا باید آزمایش موشک بالستیک توسط ایران تأیید شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک، نماینده انگلیس در شورای امنیت سازمان ملل امروز در سخنانی در جمع  خبرنگاران، از لزوم بررسی آزمایش موشکی ایران مبنی بر اینکه آیا قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است یا خیر، سخن گفت.

«متیو ری کرافت» نماینده انگلیس در شورای امنیت در ادامه افزود: ابتداً باید انجام آزمایش موشک بالستیک توسط ایران تأیید شود و تحقیق درباره آن گام بعدی ما خواهد بود.

وی در ادامه با تکرار مواضع همیشه خصمانه کشورش در قبال ایران مدعی شد: هنگام امضای برجام، اعضای شورای امنیت سازمان ملل امیدوار بودند که ایران شریک منطقه ای خوبی برای آن ها شود، اما سیاست ها این کشور در سوریه، عراق و لبنان مانعی را برای صلح منطقه ای ایجاد کرد!

لازم به ذکر است، تلاش های محور غرب به منظور اعمال فشارهای جدید بر ایران به بهانه آزمایش موشکی بالستیک در حالی با فضاسازی رسانه ای آن ها مواجه شده است که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در واکنش به اتهامات واهی برخی کشورهای معاند ایران در این خصوص اعلام کرد: موشک های آزمایش شده ایران برای حمل کلاهک هسته ای طراحی نشده و لذا ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نیست.

گفتنی است یکشنبه گذشته رسانه های خارجی اعلام کردند که ایران یک موشک بالستیک میان بُرد را در نزدیکی شهر سمنان واقع در ۲۲۵ کیلومتری تهران، مورد آزمایش قرار داده است.

مطابق با قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت که در سال ۲۰۱۵ به تصویب رسید، تحریم های سازمان ملل علیه ایران در راستای عمل به توافق هسته ای (برجام) لغو شود، حال آنکه کشورهای غربی با طرح ادعاهایی نظیر نقض حقوق بشر و آزمایش های موشکی، در صدد کارشکنی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.