گیلان_ مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: متاسفانه همدردی با خانواده های دارای فرزند اوتیسم آنچنان پررنگ نیست چون جامعه متوجه این نوع معلولیت نیست و این برای خانواده دشوار است.

همدردی با خانواده های دارای فرزند اوتیسم  پررنگ نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد رضا پارسی شامگاه روز سه شنبه در تالار گلستان رشت در جشن بزرگ سالروز تاسیس موسسه خیریه حامیان اوتیسم گیلان گفت: ۴۵ هزار معلول در گیلان تحت پوشش بهزیستی هستند که درصد بالایی از آنان معلولین جسمی هستند که در جامعه پذیرفته شده اند.

مدیرکل بهزیستی گیلان افزود: آن دسته از عزیزانی که از نظر قوای جسمانی دچار معلولیت هستند برای مردم جامعه قابل درک هستند ولی متاسفانه همدردی با خانواده های دارای فرزند اتیسم آنچنان پررنگ نیست چون جامعه متوجه این نوع معلولیت نیست و این برای خانواده دشوار است، از این رو باید قدردان پدرها و مادرهای این فرزندان باشیم .
پارسی با اشاره به خدمات شایان توجه انجمن اوتیسم در طی یک سال تاسیس گفت؛ ما سعی کردیم در زمینه های مختلف خدماتی را ارائه دهیم از جمله کمک به مدرسه استثنایی، همایش اوتیسم، مسابقات هنرمندان و موارد دیگر که می توان از آن نام برد.

وی کمبود مراکز اوتیسم را یکی از دغدغه های این استان دانست و تصریح کرد: در استان گیلان ما مراکز اوتیسم داریم و خدمات ارائه می دهیم ولی این خدمات در شهرستاها نیست باید شعباتی در شهرستاها هم ایجاد گردد.

مدیرکل بهزیستی با بیان اینکه دو مرکز روزانه در رشت ولاهیجان در حال فعالیت هستند افزود: در نظر داریم مرکز دیگری هم راه اندازی نماییم و تلاش می کنیم بتوانیم در شهرستان های دور هم مراکزی را افتتاح کنیم.

وی در پایان گفت: شناسایی کودکان اوتیسم باید با قدرت بیشتری از طریق غربالگری انجام پذیرد و انجمن اوتیسم باید با ما همکاری کند و ما به عنوان نماینده دولت باید تکالیفمان را در این زمینه درست انجام دهیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.