رییس ستاد انتخابات گفت: با تصویب مجلس ثبت نام از داوطلبان شورای شهر ٢٣ اسفند خواهد بود.

تاریخ جدید ثبت نام انتخابات شوراهای شهر و روستا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی اصغر احمدی، رییس ستاد انتخابات درباره زمانبندی ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: براساس قانون انتخابات ٢٩ اردیبهشت روز اخذ رای در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از تاریخ اخذ رای براساس زمانبندی هایی که در قانون پیش بینی شده تا روز آغاز روز شماری صورت میگیرد به طوری که ایام تبلیغات، رسیدگی به صلاحیتها، تشکیل هییتهای اجرایی و انجام وظایف آنها مورد محاسبه قرار میگیرد.

احمدی گفت: ملزم بودیم که ٣٠ اسفند را روز ثبت نام داوطلبان در نظر بگیریم فلذا برای وزارت کشور تعطیلات و عید معنایی ندارد براین اساس در این تاریخ ثبت نام داوطلبان انجام خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: مجلس شورای اسلامی طرحی یک فوریتی را دراین زمینه در دستور کار قرار داده که اگر این طرح تبدیل به قانون شود احتمالا یک هفته ایام ثبت نام از داوطلبان جلو خواهد آمد لذا در صورت تصویب، مطابق قانون جدید زمان ثبت نام از داوطلبان ٢٣ اسفند خواهد بود.

وی اضافه کرد: با فرمانداران و بخشداران در سراسر کشور تمهیدات لازم را در نظر گرفتیم تا در خدمت نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستا باشیم.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جلسات ستاد انتخابات یادآور شد: در وزارت کشور برخی اقدامات مربوط به انتخابات مدتهاست آغاز شده از جمله این موارد میتوان به تهیه برگه های اخذ رای، تعرفه ها، نمونه مهرها، صندوق های اخذ رای و سیستمهای الکترونیک اشاره کرد.

وی تاکید کرد: ستاد انتخابات اقدامات مربوط به برگزاری انتخابات از جمله ایجاد هماهنگی با استانداری، فرمانداری و بخشداریها همچنین ایجاد تعاملات میان دستگاههای مرتبط و هییتهای نظارت، استعلام از مراجع چهارگانه، پیش بینی مسایل امنیتی و انتظامی مربوط به ایام انتخابات را که از جمله وظایف تخصصی خود میداند انجام داده است.

رییس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: تاکنون دو جلسه ستاد انتخابات در وزارت کشور و دو جلسه هم با حوزه اجرای شورای نگهبان برگزار شده است همچنین وزیر کشور با آیت الله جنتی به منظور برگزاری انتخابات مذاکراتی داشته اند.

احمدی یاد اور شد: در تمام استانداریها ستاد انتخابات ابلاغ و تشکیل شده است. فعلا ضرورتی ندارد جلسات ستاد انتخابات بصورت مستمر تشکیل شود به هر حال با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، تشکیل جلسات ستاد هم افزایش می یابد البته به نظر میرسد سومین جلسه طی ٧ الی ٨ روز آینده برگزار شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.