چابهار- رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در ایران گفت: روابط اقتصادی بین دو کشور ایران و پاکستان از سال ۲۰۱۶ افزایش فراوان داشته به ویژه در زمینه ریلی و هم‌اکنون ۱۶ قطار بین این دو کشور در حال رفت و آمد است.

روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان نقش مؤثری در تحکیم روابط دارد

به گزارش قدس آنلاین، نظرمحمد رنج ها در چابهار اظهار کرد: پاکستان به عنوان کشور همسایه ایران روابط خوبی با این کشور دارد اما تلاش می‌کنیم از طریق چابهار روابط اقتصادی خود را افزایش دهیم زیرا روابط اقتصادی در تحکیم روابط کشورها نقش موثری دارد.

وی گفت: قسمت‌هایی از کشور ایران به عنوان مناطق آزاد اعلام شده که برای سایر کشورها بسیار خوب است زیرا تخفیف‌های ویژه برای مبادلات در نظر گرفته شده است.

رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در تهران افزود: کشور ایران و پاکستان مشترکات فراوانی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی و غیره دارند،این کشورها نه تنها از مناطق آیاد یک دیگر استفاده کنند بلکه دوست و همسایه بیشتر باشند و تجارت آزاد بین کشورهای همسایه برقرار باشد.

وی ادامه داد: ارتباطات اقتصادی بین دو کشور در سال ۲۰۱۶ افزایش فراوان داشته به ویژه در زمینه ریلی ۱۶ قطار بین این دو کشور در حال رفت و آمد است.

نظرمحمد رنجها بیان کرد: روابط اقتصادی ما رشد داشته و تا سال آینده افزایش خواهد یافت، تبادل کالا و روابط اقتصادی افزایش خواهد داشت هر چیزی از کشور پاکستان به ایران صادر و هر چه در ایران است به کشور ما صادر می‌شود و با این شرایط چشم انداز خوبی پیش رو خواهیم داشت زیرا تعرفه‌ها کاهش یافته است.

وی بیان کرد: ایران هم اکنون از برزیل گوشت گاو و گوساله خود را تامین می‌کند ما انتظار داریم با توجه به اینکه پاکستان ظرفیت خوبی در زمینه دام دارد بتواند بازار گوشت ایران را تامین کند.

رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در تهران گفت: واردات گوشت، پرتقال و نارنگی از پاکستان به ایران ممنوع شده است از وزارت جهاد کشاورزی ایران می‌خواهیم که این ممنوعیت‌ها را بردارد و بازار خود را آزاد بگذارد تا فقط تعداد خاص و محدودی از آن بازار بهره‌مند نشود بلکه بهره آن به همه تجار و سرمایه‌گذاران برسد.

وی ادامه داد: پاکستان رشد اقتصادی خوبی دارد و سرمایه‌گذاران خوبی در آن فعالیت می‌کند که نشان از امنیت این کشور دارد از طرفی امنیت ایران امنیت کشور پاکستان است و برای ما بسیار اهمیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.