حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، ضمن انتقاد از اعتماد برخی افراد به دولت های استکبار و استعمار، گفت: توکل به خدا یعنی به دیگران و آمریکا اعتماد نکنیم؛ آمریکایی‌ها به خودشان وفادار نیست؛ چگونه می خواهند به تعهدات دیگران وفا کند؟

توکل به خدا یعنی به آمریکا اعتماد نکنیم

 به گزارش «قدس آنلاین»،  حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، ۱۳ بهمن ماه در درس خارج فقه خود که با حضور علما و طلاب در مسجداعظم قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه فجر، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر به یک معجزه شبیه است که توانست به این پیروزی بزرگ برسد.

این مرجع تقلید، اتحاد، توکل به خدا و فداکاری را سه عامل مهم در موفقیت پیروزی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: این عوامل در پیروزی انقلاب بسیار تاثیر گذار بودند و اگر بخواهیم انقلاب دوام داشت باشد باید این عوامل را در جامعه ترویج کنیم.

وی با تاکید مجدد بر توکل به خدا در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این توکل بود که در کمتر از ۱۰ روز حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی سقوط کرد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید؛ این در حالی بود که بسیاری از افراد سقوط رژیم را غیرممکن می دانستند.

حضرت آیت‌الله  مکارم شیرازی، رهبری واحد در دوران نهضت اسلامی را بسیار مهم برشمرد و گفت: رهبری بود که اینها را جمع کرد و توکل داد و مردم را وادار کرد در مقابل رژیم شاهنشاهی بایستند، بدون رهبر نمی شود کاری کرد، این عبرت بزرگی است که از تاریخ انقلاب اسلامی گرفته ایم و باید این درس را الگو خود قرار دهیم.

وی ضمن انتقاد از اعتماد برخی افراد به دولت های استکبار و استعمار، تصریح کرد: توکل به خدا یعنی به دیگران و آمریکا اعتماد نکنیم؛ آمریکایی‌ها به خودشان وفادار نیست؛ چگونه می خواهد به تعهدات دیگران وفا کند؟

این مرجع تقلید به دستور جدید رییس جمهور آمریکا واکنش نشان داد و تاکید کرد: در حالی که خود این کشور برای مسافران روادید صادر می کند؛ اما به قوانین خودش پایبند نیستند و به تعهداتش عمل نمی کنند، حال چگونه می شود به چنین کشوری اعتماد کرد؟

وی پایبندی به قوانین و تعهدات بین المللی را برای همه لازم دانست و افزود: همیشه چنین بوده است که اگر قومی تعهد می‌کرد به آن پایبند بود و تعهدات قومشان را می پذیرفتند، اگر چنین نباشد سنگ روی سنگ نمی ماند.

حضرت آیت‌الله  مکارم شیرازی گفت: کجای دنیا چنین بی قانونی است که امروز آمریکا به چنین بی قانونی دست زده است؟ اعتماد به کسی که خودش به خودش اعتماد ندارد، هرگز ممکن نیست. و این با مسائل اخلاقی و اصول بین المللی نیز نمی سازد که برای انتقام از اسلام بخواهند چنین دستوراتی صادر کنند.

وی خطاب به دولت آمریکا گفت: زادگاه تروریسم عربستان سعودی است، افراد که برج های شما را ساقط کردند، رفت و آمد آن ها آزاد است؛ در حالی که شما اجازه رفت و آمد به مردم ایران نمی دهید؟

این مرجع تقلید گفت: این ها برای کسانی که به عدم اعتماد آمریکا شک داشتند درس عبرت است؛ اما پرده ها کنار رفت و حالا این اعتماد را ببینند. یقین بدانید وقتی به خدا توکل کنیم، اینها نمی توانند لطمه ای به ما بزنند.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.