بیرجند- قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از آنجا که همه مسئولیت خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگران مربوط به بنیاد نمی‌شود اما بنیاد متولی این قانون است و در این راستا تاکنون بیش از ۸۰ درصد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران عملیاتی شده است

۸۰ درصد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران عملیاتی شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، سردار محسن انصاری پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی ۲۲ اسفند را روز بزرگداشت شهدا دانست واظهار داشت: این روز از سال ۸۳ در شورای عالی انقلاب به عنوان روز شهید نام‌گذاری شده است و در تقویم به ثبت رسیده است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: از سال ۹۲ برنامه‌ریزی شد که به دلیل پاسداشت ۲۲۰ هزار شهید و ایثارگران کشور در این روز به عنوان سمبل و نماد تکریم شهیدان برنامه‌هایی انجام شود.

انصاری تصریح کرد: سال‌های اول طبق نظرسنجی انجام شده توسط مراکز نظرسنجی کشور یک درصد از مردم اطلاع داشتند که‌ در جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب و رشادت‌های شهیدان روز شهید وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا با تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر، طبق نظرسنجی‌های انجام شده در سال گذشته این شناخت به نزیک  ۵۰ درصد رسید که جای بسی خوشحالی دارد که‌ مردم با این مناسبت آشنا شدند.

انصاری تصریح کرد: این کنگره ۳ سال به صورت داخلی بود اما امسال این کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای جهان اسلام خواهد شد و تعدادی از خانواده شهدای اسلام و شهدای مقاومت در آن شرکت خواهند کرد.

وی از برگزاری بزرگداشت زنان جهان اسلام تحت عنوان همایش شکوه ایثار در مشهد مقدس خبر داد و افزود: این دو برنامه اوج برنامه‌های امسال است که‌ به مناسبت سال ۲۰۱۷ در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی به قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اشاره کرد و گفت: از آنجا که همه مسئولیت خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگران مربوط به بنیاد نمی‌شود اما بنیاد متولی این قانون است و در این راستا تاکنون بیش از ۸۰ درصد قانون جامع عملیاتی شده است و تعدادی از احکام در برنامه ششم مطرح شده است و امید است در این راستا بتوانیم در ایام پیش رو این قانون را بیشتر عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به طرح سپاس اظهار داشت: یکی از اقداماتی که‌ از ۲۲ بهمن ماه تا ۲۲ اسفندماه انجام می‌شود طرح سپاس است که‌ در این مدت مانند هر سال از خانواده‌های زندانیان سیاسی، شهدای انقلاب که در پیروزی انقلاب به شهادت رسیدند دیدار می‌شود.

انصاری با بیان اینکه "طرح سپاس" طرح دیدار با خانواده‌های ایثارگران است افزود: در قالب این طرح در سال ۴۰۰ هزار دیدار توسط استانداران، فرمانداران، نمایندگان و سایر مسئولان از خانواده شهدا و ایثارگران انجام می‌شود و مسائل و مشکلات خانواده‌ها مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در سال ۲۰۱۷ مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان انتخاب شده است گفت: در این راستا امسال در ۲۲ اسفند ماه کنگره بزرگداشت شهدا که هر ساله در تهران برگزار می‌شد در مشهد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.