استان ها: بارش ۳۰ الی ۶۰ سانتی متری برف در سطح شهر چلگرد موجب شد که سالمندان و معلولان خانه نشینی را ترجیح بدهند.

تجهیزات شهرداری چلگرد نیازمند نوسازی است

به گزارش قدس آنلاین، «شهر چلگرد» را با نامهای «پایتخت آب»، «بام ایران»، « سرچشمه رودهای خروشان کارون و زنده رود»، «دارای چشمه های آب با بالاترین کیفیت معدنی در دنیا»، «پیست های پربرف و جذاب برای ورزش زمستانه اسکی» و «موزه تخصصی آب» می شناسند؛ اما گزارش ها حاکی است این شهر از نبود تجهیزات مناسب برای گذران زمستان و ناتوانی در تأمین امنیت مردم رنج می برد چرا که با گذشت حدود ۴ روز از بارش برف، معابر این شهرستان همچنان لغزنده و پوشیده از برف و یخ بوده و با توجه به لیز بودن خیابانها عده زیادی دچار شکستگی دست و پا شده اند و رانندگان به دلیل عدم تسلط بر خودروی خود به خاطر لیز بودن جاده ها، دچار تصادف و خسارت زیادی شده اند.
این درحالی است که چندی پیش «سوارعلی بدری»؛ معاون شهردار چلگرد حین انجام ماموریت که در رکاب لودر برای پاکسازی برف قرار گرفته بود، با لغزش و کشیده شدن به زیر چرخ لودر جان خود را از دست داد و مدتی پس از این واقعه « رشید اسداللهی» شهردار چلگرد نیز آنطور که خود گفته بود به دلیل مشغله کاری فراوان و سنگین بودن امورات شهری چلگرد استعفا داد.


تجهیزات شهرداری مناسب نیست
مردم شهر چلگرد در هفته های اخیر بارشی را تجربه کردند که در برخی مناطق بازگشایی معابر با ارتفاع  برف ۵۰ سانتی متری آن بعد از چند ماهه استراحت شهرداری فرصتی برای محک عملکرد دور جدید فعالیت های شهرداری بود.
 اما کمبود امکانات و ماشین آلات برف روبی و همچنین بارش ۳۰ الی ۶۰ سانتی متری برف در سطح شهر موجب اخلال در تردد وسایل نقلیه و بروز تصادفات داخل شهری شد. به همین خاطر بود که برخی شهروندان از جمله سالمندان و معلولان خانه نشینی را ترجیح داده و از تردد در کوچه ها و خیابان هایی که به پیست اسکیت روی یخ تبدیل شده پرهیز کنند.
بدری یکی از شهروندان چلگرد گفت: پس از گذشت ۴ روز از بارش برف در چلگرد تردد در کوچه ها و معابر شهری با مشکل انجام می شود و لازم است دستگاههای ذیربط حداقل بصورت روزانه نسبت به عمل برف روبی و پاکسازی معابر شهری اقدام کنند.
 وی همچنین گفت: دارندگان خودرو های شخصی در استفاده از وسایط نقلیه شخصی خود به دلیل انباشته شدن برف در کوچه ها عاجز هستند که به دنبال آن حوادث رانندگی نیز افزایش یافته است.
 غیبی یکی دیگر از شهروندان شهر چلگرد هم گفت: هر چند امکانات شهر در زمینه تجهیزات برف روبی با وسعت راه ها و شرایط اقلیمی تناسب ندارد، ولی همکاری کارگران شهرداری در مرتفع ساختن این معضل اجتماعی مهم قابل ستایش است.
 سلیمانی یکی دیگر از شهروندان چلگردی معتقد است فعالیت شهرداری در زمینه برفروبی اولین بارش سنگین امسال مثبت نبوده و پس از ۴ روز بارش آغاز خبری از تردد تجهیزات برف روبی شهرداری نیست.
 وی یکی از دلایل این امر را ناکافی بودن تجهیزات برفروبی شهرداری عنوان کرد و افزود: تجهیز شهرداری به دستگاه های برف روبی در شهری که ۶ ماه از سال را بارش برف تجربه می کند امری ضروری است که مورد غفلت واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.