دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) ۲۵ تا ۲۸ بهمن‌ماه در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم برگزار می‌شود.

شرکت ۲۷۰۰ نفر در مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)/ نام‌نویسی ۲۱۶ شرکت‌کننده خارجی

به گزارش «قدس آنلاین»،  دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) طی روزهای ۲۵ تا ۲۸ بهمن‌ماه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

مرتضی نجفی قدسی مسئول برگزاری مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) با اعلام این خبر اظهار داشت: این مسابقات قرآنی با حضور حدود ۲۷۰۰ نفر از برادران در پنج رشته حفظ کل، حفظ بیست جزء، حفظ ده جزء، قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال، در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات بیش از دویست و ۱۶ نفر از اتباع کشورهای خارجی حضور دارند که بیشتر آنها از برادران افغانستانی مقیم ایران و یا از طلاب و دانشجویان شاغل به تحصیل در ایران هستند.

در این مسابقات در رشته حفظ کل قرآن ۳۵۳ نفر، حفظ ۲۰ جزء ۳۲۸ نفر، حفظ ۱۰ جزء ۹۸۷ نفر، قرائت تحقیق ۶۱۹ نفر و قرائت ترتیل ۴۱۵ نفر شرکت کرده‌اند و هفت گروه داوری از بهترین داوران مسابقات کشوری و بین‌المللی، داوری این دوره از مسابقات را بر عهده دارند.

وی درخصوص هزینه‌های این مسابقات گفت: مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) مردمی‌ترین مسابقات قرآنی کشور است که هیچ هزینه‌ای را به دولت تحمیل نمی‌کند و تمام هزینه‌های آن توسط خیران قرآنی از جمله بانی و مدیرعامل دارالقرآن امام علی(ع) تأمین می‌شود.

وی افزود: داوطلبان باید برای شرکت در این مسابقات، با توجه به جدول زمانبندی که در سایت دارالقرآن علامه طباطبایی در بخش مسابقات درج خواهد شد به محل برگزاری رقابت‌ها مراجعه کنند، ضمناً داوطلبان باید در هنگام حضور حتماً پرینت کارت ثبت‌نام مسابقات را همراه داشته باشند.

بدیهی است که عدم حضور در زمان مورد نظر، به منزله انصراف تلقی شده و به علت حجم گسترده حضور داوطلبان امکان تمدید و یا برگزاری آزمون در غیر از زمان‌های اعلام شده وجود ندارد.

نجفی قدسی تصریح کرد: این مسابقات طی روزهای ۲۵ الی ۲۸ بهمن‌ماه و در سه نوبت صبح از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲، بعد از ظهر ۱۴ الی ۱۸:۰۰ و شب از ساعت ۱۹:۰۰ الی ۲۱:۰۰ برگزار می‌شود که نوبت حضور افراد در صبح هر روز تعیین می‌شود، شرکت‌کنندگان باید یکساعت قبل از نوبت خود حتماً در محل مسابقه حضور داشته باشند.

مسئول برگزاری مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) گفت: در مدت حضور داوطلبان در ایام مسابقات، پذیرایی کامل صبحانه، ناهار و شام بعمل خواهد آمد اما درخصوص هزینه ایاب و ذهاب داوطلبان شهرستان‌ها و یا اسکان آنها، این دارالقرآن تعهدی نخواهد داشت.

وی گفت: در این دوره از مسابقات، بیشترین شرکت‌کننده از استان‌های تهران با ۷۵۶ نفر، قم با ۴۸۶ نفر، اصفهان با ۲۰۰ نفر، خراسان رضوی با ۱۵۵ نفر و البرز با ۱۲۷ نفر هستند.

وی افزود: در این مسابقات که دقیقا ۲ هزار و ۷۰۲ نفر ثبت‌نام کرده‌اند، مسن‌ترین فرد ۶۱ سال و خردسالترین فرد ۶ سال دارد.

نجفی قدسی اضافه کرد: تعداد کل شرکت‌کنندگان بزرگسال هزار و ۷۹۸ نفر و کودکان و نوجوانان ۹۰۴ نفر هستند که در رشته حفظ کل ۲۶۰ نفر بزرگسال و ۹۳ نفر از نوجوانان هستند. همچنین در رشته حفظ ۲۰ جزء تعداد ۲۵۸ نفر از بزرگسالان و ۷۰ نفر از نوجوانان، در رشته حفظ ۱۰ جزء نیز ۵۳۶ نفر از بزرگسالان و ۴۵۱ نفر از نوجوانان و در رشته قرائت ترتیل ۲۹۲ نفر از بزرگسالان و ۱۲۳ نفر از کودکان و نوجوانان و همچنین در رشته قرائت تحقیق ۴۷۲ نفر در مقطع سنی بالای ۱۶ سال و ۱۴۷ نفر نیز در مقطع سنی زیر ۱۶ سال شرکت دارند.

وی تأکید کرد: بیشترین حافظان کل قرآن به ترتیب از استان‌های تهران با ۸۹ نفر، قم با ۸۲ نفر، البرز با ۲۲ نفر و اصفهان با ۱۹ نفر هستند.

وی در پایان تاکید کرد: مراسم اختتامیه این مسابقات در روز جمعه ۲۹ بهمن‌ماه در محل برگزاری مسابقات در یادمان شهدای هفتم تیر در سرچشمه تهران برگزار خواهد شد و هدایای نقدی متسابقین استان‌های تهران و البرز صرفا در این مراسم که بعد از صرف ناهار برگزار خواهد شد، تقدیم می‌شود و هدایای نقدی متسابقین سایر استان‌ها به حسابهای آنها واریز خواهد شد.

لازم به ذکر است دهمین دوره مسابقات سراسری خواهران دارالقرآن امام علی(ع) در اواخر تابستان سال جاری با حضور ۵ هزار و ۲۰۰ نفر از داوطلبان در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.