ایجاد فرصت های جدید در جهت سوق دادن سرمایه گذاری به سمت ایجاد بنگاه های تولیدی، برند سازی و مشارکت شهروندان در بهسازی پروژه های مشارکت پذیری شهری، پیاده سازی نظام جامع برنامه ریزی ، بهینه سازی مصرف انرژی، احداث ۱۸۰۰ جای پارک در پارکینگ های طبقاتی و مکانیزه و صدور مجوز احداث سالن های ورزش سر پوشیده توسط بخش خصوصی از دیگر طرح هایی بوده که حوزه معاونت اقتصادی،در بحث اقتصاد مقاومتی در دست انجام دارد.

اقتصاد مقاومتی به معنای هنر جذب منابع داخلی است

به گزارش قدس آنلاین، بیست و پنجمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی شهرداری مشهد با طرح دو دستور کار بررسی نظام نامه استاندارد سازی خدمات و محصولات شهرداری و نیز گزارش عملکرد حوزه ی اقتصادی و سرمایه گذاری در حوزه ی اقتصاد مقاومتی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ما، شهردار مشهد در بیست و پنجمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی شهرداری مشهد عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای هنر جذب منابع داخلی،   تبدیل آن به اقدام و عمل و ایجاد رونق است.

وی در خصوص بررسی نظامنامه استاندارد سازی خدمات شهرداری اظهار کرد: استاندارد شبیه کارگاه طلاسازی ای است که عیار اجناس را مشخص کرده و می تواند با مرجع بودن در زمینه ی استاندارد، به برندسازی استانداردی مشخص برای خود بپردازد.

مرتضوی ادامه داد: مرجع شدن استانداردها در حوزه های  مختلف آتش نشانی، معابر، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تاکسی، اتوبوس و قطارشهری تدوین شود تا شهرداری بتواند مرجع در شهر مشهد باشد.

وی افزود: در مقام عمل باید دید که به لحاظ استاندارد  در چه جایگاهی قرار داریم. برون سازی سازمانی باید بروز باشد تا بتواند از عهده ی آن برآید.

مقایسه عملکرد، نیازمند داشتن استانداردهاست تا به انحرافات واقعی پی برده شود.

معاون اداری و مالی شهرداری مشهد در این جلسه در خصوص دستور کار بررسی نظام نامه استانداردسازی خدمات و محصولات شهرداری عنوان کرد: مقایسه عملکرد، نیازمند داشتن استانداردهاست تا به انحرافات واقعی پی برده شود.

آذری افزود: امروزه در بسیاری از حوزه های شهرداری استاندارد اجرایی داریم، اما بروز نیست و در بعضی دیگر از حوزه ها نیز استانداردی وجود ندارد.

وی گفت: در حال حاضر، ما مواجه با حجم سنگین قراردادهای حجمی در مشهد هستیم که نیازمند داشتن استاندارد است که متاسفانه مشکلاتی را به وجود آورده است.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد نیز در همین خصوص اظهار کرد: شهرداری مشهد، برنامه های منظمی را در خصوص اقتصاد مقاومتی انجام داده و به توفیقاتی دست یافته است.

محمدرضا مزجی افزود: تهیه حداقل بسته سرمایه گذاری و اقتصادی به ارزش ۵۰ هزار میلیارد ریال برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی به منظور توسعه زیر ساخت های شهری را از وظایف حوزه ی اقتصادی شهرداری در زمینه ی اقتصاد مقاومتی بوده که شورا آن را مکلف کرده است.

وی افزود: در همین زمینه، ۱۴ پروژه تهیه و به شورا ارسال شده و ۵۲ مورد دیگر در دست تهیه است.

مزجی یادآور شد: صندوق ها ابزاری هستند که کارها را برای مردم روشن می کنند و صندوق مهر و ماه، یکی از صندوق هایی است که مقرون به صرفه بوده و در مرحله ی اثبات آن هستیم.

وی ادامه داد: در این راستا ما در یک موافقت با بانک تجارت  توانسته ایم کلیه ی سهم خود را در صندوق مهر و ماه یک باره پیش فروش کنیم که این امر مشارکت مردمی را طلب می کند.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد، همچنین اظهار کرد: با توجه به اینکه سهام شهرداری در ۶ خرداد ماه جاری به بانک ها واگذارشده است باید تفاهم نامه واگذاری صندوق مهر و ماه و محیا را به بانک تجارت داشته باشیم.

مزجی عنوان کرد: در آمریکا برای انجام عملیات پروژه های سرمایه گذاری ۱۴ هزار میلیارد دلار صندوق سرمایه گذاری تاسیس شده است، اما ما در مشهد تنها یک صندوق سرمایه گذاری در حال تاسیس داریم.

وی در ادامه عنوان کرد: آینده کشور در تاسیس صندوق هااست و مشهد نیز در این امر پیشتاز در کشور است که امیدواریم تاسیس صندوق ها بتواند در این شهر رونق پیدا کند.

برپایی نمایشگاه دائمی تالار مبادلات دارایی های مشهد با همکاری بخش خصوصی

مزجی عنوان کرد: شفاف سازی عملیات خرید و فروش دارایی ها، املاک، مستغلات، تجهیز و تکمیل تالار مبادلات دارایی ها و بانک املاک و مستغلات از دیگر مواردی است که شورای اسلامی حوزه معاونت اقتصادی را در بحث اقتصاد مقاومتی موظف کرده که امیدواریم در این راستا بتوانیم اقدامات خوبی تا پایان سال انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا بسته مطالعاتی  تهیه شده است و نمایشگاه دائمی تالار مبادلات دارایی های شهر مشهد و شهرهای ایران با همکاری بخش خصوصی راه اندازی می شود و در این تالار کلیه تولید کنندگان محصولات ساختمانی غرفه دارند و تمامی خریداران، خریداران ساخت و سازها هستند و با ایجاد آن ترتیبی اتخاذ می شود که افراد علاقمند به ساخت و ساز، نیاز به نقدینگی نداشته باشند و از این تالار خرید خود را انجام دهند.

مزجی افزود:برای این منظور زمینی به مساحت ۲۵ هزار هکتار در نظر گرفته شده که ۵۰ هزار متر مربع از این ساختمان آماده شده که باید تجهیز گردد.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد با بیان این که بر اساس اصل ۴۴، مبنی بر پرهیز از مساله تصدی گری این اقدام صورت گرفته عنوان کرد: با این اقدام، طرح ها را قبل از برنامه، تکمیل کرده و مناقصات و مزایدات متعدد به خریداران فروخته شده است، همچنین پس از تایید بر اساس تقسیط عمل ونرخ بر مبنای کارشناسی از طریق بانک ها زمین ها به فروش میرسد.

مزجی افزود: در این راستا در طرح های قدیم از تصدی گری ها خارج و در طرح های جدید آن را تدوین کرده ایم.

وی عنوان کرد: شرکت سرمایه گذاری زائر تاسیس شده استو تاکنون بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان سهامدار علاقمند در شرکت زائر جذب شده و این شرکت به ثبت خواهد رسید و در اداره ی بورس هم سرمایه گذاری شده است.

مزجی در خصوص طرح بارش باران اظهار کرد: این طرح به زودی عملیاتی خواهد شد که با توجه به نقدینگی در کشور، ما بیشترین نیاز را به طرح بارش باران داریم که باید به این نتیجه برسانیم که در این راستا بانک های تجاری آمادگی برای در اختیار گذاشتن منابع با ما هستند.

معاون اقتصادی شهردای مشهد افزود: ایجاد فرصت های جدید در جهت سوق دادن سرمایه گذاری به سمت ایجاد بنگاه های تولیدی، برند سازی و مشارکت شهروندان در بهسازی پروژه های مشارکت پذیری شهری، پیاده سازی نظام جامع برنامه ریزی، بهینه سازی مصرف انرژی، احداث ۱۸۰۰ جای پارک در پارکینگ های طبقاتی و مکانیزه و صدور مجوز احداث سالن های ورزش سر پوشیده توسط بخش خصوصی از دیگر طرح هایی بوده که حوزه معاونت اقتصادی، در بحث اقتصاد مقاومتی در دست انجام دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.